L'Ajuntament rep una subvenció de 1.530.892 euros per a l'execució del projecte "Impuls a la competitivitat, innovació i modernització de l'àrea comercial urbana de Torrevella mitjançant la implementació d'un Centre Comercial Urbà"

La proposta presentada per l'Ajuntament de Torrevella ha quedat davant de València o Barcelona, sent, a més, el segon projecte tecnològic més ben valorat de la Comunitat Valenciana, només per darrere de Castelló
16.03.2023
comercio
L'edil de Comerç ha indicat que la setmana que ve s'obrirà un període de participació pública, en què més de 60 establiments de la ciutat seleccionats seran entrevistats per tal de tenir de primera mà la informació necessària per determinar la forma de gestió per la que s'haurà d'optar

La regidora de Comerç i Hostaleria de l'Ajuntament de Torrevella, Rosario Martínez Chazarra, informa que la Secretària d'Estat de Comerç, dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió Europea, ha concedit a l'Ajuntament de Torrevella una subvenció de 1.530 .892 euros per a la realització de les actuacions contingudes al Projecte denominat: Impuls a la competitivitat, innovació i modernització de l'àrea comercial urbana de Torrevella mitjançant la implementació d'un Centre Comercial Obert . La resolució de la concessió d'aquesta important ajuda ha estat traslladada a la Regidoria de Comerç dilluns passat, 13 de març.

Rosario Martínez ha destacat que el projecte presentat per l'Ajuntament de Torrevella per a aquesta convocatòria té cinc eixos bàsics:

  1. Despeses dirigides a la TRANSFORMACIÓ DIGITAL : 287.000€.
  2. Despeses referides a TRANSFORMACIÓ DE PUNT DE VENDA : 427.000€.
  3. Despeses relatives a SOSTENIBILITAT I ECONOMIA CIRCULAR : 394.000€.
  4. Despeses per a la CADENA DE SUBMINISTRAMENT, SENSIBILITAT I FORMACIÓ : 15.000€.
  5. I, finalment, despeses per a la implementació d'un CENTRE COMERCIAL OBERT : 533.000€.

La regidora de Comerç ha concretat que dins del primer apartat, Transformació digital, destaca el desenvolupament d'un Market Place o instal·lació de mupis digitals. Quant a la Transformació del punt de venda, es tracta de la instal·lació de taquilles automatitzades de recollida de comandes i devolució de comandes en línia, adequació per garantir l'accessibilitat universal als establiments comercials o col·locació de tendals para-sols als carrers de vianants del Centre Comercial Obert.

Dins del tercer apartat relatiu a Sostenibilitat i economia circular , s'inclou la compra de vehicles zero emissions, instal·lació d'enllumenat solar al mobiliari públic o la instal·lació de dos punts de reverse vending per a bonificacions a canvi de residus, així com la creació de noves zones de descans enjardinades, accessibles i petfriendly .

Rosario Martínez ha declarat que "estem convençuts que, amb la posada en marxa d´aquest projecte, Torrevella avancés en matèria d´innovació comercial cap al model smart cities ". Així mateix, es dotarà de contingut tecnològic La Plasa, com a continuació del projecte de remodelació iniciat, propiciant una oferta empresarial més sostenible mediambientalment i econòmicament, d'acord amb el que marca l'agenda 2030.

Entre tots els agents emmarcats dins d'aquest Centre Comercial Obert i, de la mà, de les principals associacions del sector de la ciutat, APYMECO, l'Associació d'Empreses d'Hostaleria de Torrevella i Comarca i els comerciants de La Plasa , es pretén que la oferta comercial de la nostra ciutat es converteixi en un referent a la Vega Baixa ia la província d'Alacant.

L'edil de Comerç ha indicat que la setmana que ve s'obrirà un període de participació pública, en què més de 60 establiments de la ciutat seleccionats, ja siguin de moda, alimentació, complements, restauració o serveis, seran entrevistats per tal de tenir de primera mà, la informació necessària per determinar la forma de gestió per la qual s'haurà d'optar, que sigui la més adequada i beneficiosa per a tothom, l'administració i el nostre teixit empresarial.

Per acabar, cal destacar que el Ministeri de Comerç ha estimat un 98% la proposta presentada per l'Ajuntament de Torrevella, que va ser de 1.913.615€; sent una de les 50 ciutats concessionàries a tot Espanya, davant de València o Barcelona; i sent, a més, el segon projecte tecnològic més ben valorat de la Comunitat Valenciana, només per darrere de Castelló. D'aquesta manera, Rosario Martínez ha assenyalat que “desitjem que aquesta aventura que llancem i que compta amb APYMECO sigui tan reeixida com les versions extraordinàries del Bonoconsum, que han col·locat l'equip de govern d'Eduardo Dolón com el més compromès amb el comerç local tradicional des de sempre”.