L'Ajuntament instal·la 20 nidals d'avió comú a l'Hospital Universitari per reforçar el control natural de mosquits
La regidora de Control de Plagues de l'Ajuntament de Torrevella, Diana Box Alonso, informa que, al llarg del present mes de febrer, s'ha instal·lat un total de 20 nidals d'avió comú (Delichon urbicum) a l'Hospital Universitari de Torrevella, gràcies a la col·laboració subscrita entre el centre hospitalari i l'Ajuntament.
Aquesta actuació s'emmarca dins del Pla per al Foment de la Biodiversitat a Torrevella que l'empresa CTL està implantant al municipi en el marc de la contracta del Servei de Control de Plagues Urbanes.
Els 20 nidals han estat col·locats a la façana exterior de l'edifici hospitalari que limita amb la Llacuna de Torrevella, amb l'objectiu de reforçar les colònies d'avió comú detectades l'any passat en aquesta localització, i n'afavoreix l'assentament i la reproducció en un entorn idoni.
L'avió comú és una espècie protegida, au passeriforme migratòria de la família de les orenetes de gran valor ecològic, ja que exerceix un paper fonamental en el control biològic d'insectes, especialment mosquits. La seva presència resulta especialment beneficiosa en entorns com l'hospitalari, atès que aquests insectes poden actuar com a vectors de malalties.
La instal·lació de nius artificials contribueix a conservar aquesta espècie migratòria i fomentar la biodiversitat en espais urbans. Cal recordar que l'avió comú recorre cada any al voltant de 10.000 quilòmetres en els seus desplaçaments migratoris i torna fidelment a les àrees de cria entre els mesos de març i setembre, període que coincideix amb la presència més gran de mosquits a l'entorn, reforçant així el control natural d'aquestes poblacions.
Des de la Regidoria de Control de Plagues es destaca que aquest tipus d'iniciatives evidencien l'aposta municipal per solucions sostenibles i respectuoses amb el medi ambient, integrant la protecció de la biodiversitat com a eina complementària en la gestió i la prevenció de plagues urbanes a Torrevella.