Els tràmits de consulta pública prèvia tenen com a objectiu recollir les opinions de la ciutadania sobre els futurs textos de disposicions reglamentàries a través del portal web de l'Administració corresponent.
La consulta pública prèvia permetrà tenir en compte l'opinió dels destinataris de la futura norma fins i tot abans de projectar-se, quan totes les opcions de regulació estan obertes, el que implica reforçar, en bona mesura, la participació. A més, contribuirà a reduir la discrecionalitat administrativa en l'exercici de la potestat reglamentària.
Les qüestions sobre les que es pot emetre opinió i / o suggeriment són:
a) Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa reglamentària
b) La necessitat i oportunitat de la seva aprovació
c) Els objectius de la norma reglamentària
d) Les possibles solucions alternatives regulatòries i no regulatòries
A continuació es recull el llistat de les iniciatives i propostes normatives per les quals es troba obert aquest tràmit, indicant el títol i la data en què finalitza el termini de la consulta.
TRAMITI EXPOSICIÓ PÚBLICA TRAMITACIÓ LLICÈNCIA AMBIENTAL PARC COMERCIAL AMB 6 LOCALS I APARCAMENT EN SUPERFÍCIE
Titular: CORPIC, SL
Emplaçament: AV TIRS DE MOLINA 1(T) Sòl PARCEL·LA PP SECTOR 13B ALTS DEL PESCADOR
Expedient: 24011/2025
Referència cadastral: 5787903YH0058N0001BT
De conformitat amb el que estableix l'article 55 de la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de Prevenció, Qualitat i Control Ambiental d'Activitats, el procediment de referència se sotmet a informació pública per un termini no inferior a 20 dies, perquè les persones físiques o jurídiques, associacions veïnals i tots aquells que ho considerin oportú, formulin les.
L'expedient es podrà examinar al Negociat d'Activitats (Urbanisme), de 9.00 a 13.30 hores.
TRAMITI EXPOSICIÓ PÚBLICA TRAMITACIÓ LLICÈNCIA AMBIENTAL UNITAT DE SUBMINISTRAMENT DE COMBUSTIBLE AMB SAFAREIG
Emplaçament: C/ JOSÉ LORCA GARCÍA, 7
Expedient:39363/2021
Referència cadastral: 2786215YH0028N0001YH
De conformitat amb el que estableix l'article 55 de la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de Prevenció, Qualitat i Control Ambiental d'Activitats, el procediment de referència se sotmet a informació pública per un termini no inferior a 20 dies, perquè les persones físiques o jurídiques, associacions veïnals i tots aquells que ho considerin oportú, formulin les.
L'expedient es podrà examinar al Negociat d'Activitats (Urbanisme), de 9.00 a 13.30 hores.
PARTICIPACIÓ DE LA CIUTADANIA EN EL PROCEDIMENT D'ELABORACIÓ DEL REGLAMENT PER A LA CREACIÓ I REGULACIÓ DEL COMITÈ LOCAL D'ÈTICA DELS SERVEIS SOCIALS DE L'AJUNTAMENT DE TORREVELLA
Exp. 19806/2025
CONSULTA PÚBLICA PRÈVIA
En compliment de l'incís primer, apartat 1, de l'article 133 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la Regidoria de Benestar Social, sotmet a consulta pública la propera elaboració d'un projecte de Reglament per a la creació i la regulació del comitè local d'ètica dels serveis socials de l'Ajuntament de Torre. .
A la memòria adjunta es descriuen els problemes que es pretenen solucionar amb aquesta iniciativa, les raons de la necessitat i oportunitat de la seva aprovació, els objectius que es persegueixen amb la norma i una anàlisi d'altres possibles alternatives. Podrà ser consultada a la pàgina web de l'Ajuntament de Torrevella, "Projectes de Reglaments i Ordenances. Consultes Públiques Prèvies", www.torrevieja.es
Els suggeriments i les aportacions a aquesta consulta prèvia es podran formular en el termini de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta memòria al portal web de l'Ajuntament de Torrevella ia través d'algunes de les següents vies de participació:
a) Dirigides al correu electrònic següent: jnss @torrevieja.eu
b) A Seu Electrònica Municipal, Regidoria de Benestar Social Assumpte: Consulta Pública comitè local d'ètica dels serveis socials de l'Ajuntament de Torrevella
El regidor delegat de Benestar Social
Modificació de l'Ordenança reguladora de la declaració responsable en matèria d'obra de l'Ajuntament de Torrevella.
EXPEDIENT NÚM.: 8820/2025
EDICTE :
Dª MARIA SANDRA SÁNCHEZ ANDREU REGIDOR DELEGADA DE GESTIÓ URBANÍSTICA:
FA SABER: Que mitjançant proposta subscrita, de data 02/04/2025 i CSV: 7SNJCGQQWNLPZND6ZNZM46ZNN, s'ha iniciat tràmit per a la redacció i aprovació de la Modificació de l'Ordenança reguladora de la Declaració Responsable en altres Decret Legislatiu 1/2021, de 18 de juny, del Consell d'aprovació del text refós de la Llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, com a les noves exigències tecnicoadministratives a l'àmbit urbanístic.
Vist que la tramitació d'aquesta s'ha d'adequar al que disposa l'article 133 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el tenor del qual literal és el següent:
Article 133. Participació dels ciutadans en el procediment d'elaboració de normes amb rang de llei i reglaments.
1.- Amb caràcter previ a l'elaboració del projecte o avantprojecte de llei o de reglament, se substanciarà una consulta pública, a través del portal web de l'Administració competent en què es demanarà l'opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma sobre: a) Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa. b) La necessitat i l'oportunitat de la seva aprovació. c) Els objectius de la norma. d) Les possibles solucions alternatives regulatòries i no regulatòries.
2.- Sense perjudici de la consulta prèvia a la redacció del text de la iniciativa, quan la norma afecti els drets d'interessos legítims de les persones, el centre directiu competent publicarà el text al portal web corresponent, a fi de donar audiència als ciutadans afectats i demanar totes les aportacions addicionals que puguin fer altres persones o entitats. Així mateix, també es pot demanar directament l'opinió de les organitzacions o associacions reconegudes per llei que agrupin o representin les persones els drets o interessos legítims de les quals es vegin afectats per la norma i els fins de les quals guardin relació directa amb el seu objecte.”
Els suggeriments i les aportacions a aquesta consulta pública prèvia es podran formular mitjançant escrit dirigit al Registre General de l'Ajuntament de Torrevella de forma presencial o digitalment mitjançant seu electrònica, amb referència al número d'expedient i assumpte que figuren a l'encapçalament, en el termini de 20 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació.
Modificació d'ordenança fiscal reguladora de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO) de l'Ajuntament de Torrevella
Expedient 6617/2025
D. DIUMENGE PARETS IBÁÑEZ REGIDOR DELEGAT D'ECONOMIA I HISENDA I SRA MARIA SANDRA SÁNCHEZ ANDREU REGIDOR DELEGADA DE GESTIÓ URBANÍSTICA:
FA SABER:
Que mitjançant proposta subscrita, de data 3 d'abril de 2025, s'ha iniciat tràmit per a la redacció i aprovació de la Modificació d'Ordenança Fiscal reguladora de l'Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO) de l'Ajuntament de Torrevella que té per objecte, entre d'altres, adaptar-la tant a l'evolució normativa —especialment al Text refós de la Llei 4 de 2 5 de març, TRLRHL i la seva versió vigent des de 1/01/2024), ia la Llei 7/1985, de 2 dabril, Reguladora de les Bases del Règim Local— com a les noves exigències tecnicoadministratives en làmbit urbanístic.
Vist que la tramitació d'aquesta s'ha d'adequar al que disposa l'article 133 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el tenor del qual literal és el següent:
Article 133. Participació dels ciutadans en el procediment d'elaboració de normes amb rang de llei i reglaments.
1.- Amb caràcter previ a l'elaboració del projecte o avantprojecte de llei o de reglament, se substancirà una consulta pública, a través del portal web de l'Administració competent en què es demanarà l'opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma sobre:
a) Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa.
b) La necessitat i l'oportunitat de la seva aprovació.
c) Els objectius de la norma.
d) Les possibles solucions alternatives regulatòries i no regulatòries.
2.- Sense perjudici de la consulta prèvia a la redacció del text de la iniciativa, quan la norma afecti els drets d'interessos legítims de les persones, el centre directiu competent publicarà el text al portal web corresponent, a fi de donar audiència als ciutadans afectats i demanar totes les aportacions addicionals que puguin fer altres persones o entitats. Així mateix, també es pot demanar directament l'opinió de les organitzacions o associacions reconegudes per llei que agrupin o representin les persones els drets o interessos legítims de les quals es vegin afectats per la norma i els fins de les quals guardin relació directa amb el seu objecte.”
Els suggeriments i les aportacions a aquesta consulta pública prèvia es podran formular mitjançant escrit dirigit al Registre General de l'Ajuntament de Torrevella de forma presencial o digitalment mitjançant seu electrònica, amb referència al número d'expedient i assumpte que figuren a l'encapçalament, en el termini de 20 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació.
MODIFICACIÓ L'ORDENANÇA DE PROTECCIÓ CONTRA LA CONTAMINACIÓ ACÚSTICA PER SOROLLS I VIBRACIONS AJUNTAMENT DE TORREVELLA.
EXPT: 28654/2025
D. FEDERICO ALARCÓN MARTÍNEZ, REGIDOR DELEGAT REGIDOR D'ACTIVITATS DE L'AJUNTAMENT DE TORREVELLA.
FA SABER:
Que mitjançant proposta subscrita per mi, de data 20 de març de 2025, s'ha iniciat tràmit per a la redacció i aprovació de la MODIFICACIÓ DE L'ORDENANÇA DE PROTECCIÓ CONTRA LA CONTAMINACIÓ ACÚSTICA PER SOROLLOS I VIBRACIONS PER A l'AJUNTAMENT DE TORREVELLA que té per objecte incorporar un quadre de sancions per la i vibracions.
Vist que la tramitació d'aquesta s'ha d'adequar al que disposa l'article 133 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el tenor del qual literal és el següent:
Article 133. Participació dels ciutadans en el procediment d'elaboració de normes amb rang de llei i reglaments.
1.- Amb caràcter previ a l'elaboració del projecte o avantprojecte de llei o de reglament, se substancirà una consulta pública, a través del portal web de l'Administració competent en què es demanarà l'opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma sobre:
a) Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa.
b) La necessitat i l'oportunitat de la seva aprovació.
c) Els objectius de la norma.
d) Les possibles solucions alternatives regulatòries i no regulatòries.
2.- Sense perjudici de la consulta prèvia a la redacció del text de la iniciativa, quan la norma afecti els drets d'interessos legítims de les persones, el centre directiu competent publicarà el text al portal web corresponent, a fi de donar audiència als ciutadans afectats i demanar totes les aportacions addicionals que puguin fer altres persones o entitats. Així mateix, també es pot demanar directament l'opinió de les organitzacions o associacions reconegudes per llei que agrupin o representin les persones els drets o interessos legítims de les quals es vegin afectats per la norma i els fins de les quals guardin relació directa amb el seu objecte.”
Els suggeriments i les aportacions a aquesta consulta pública prèvia es podran formular mitjançant escrit dirigit al Registre General de l'Ajuntament de Torrevella de forma presencial o digitalment mitjançant seu electrònica, amb referència al número d'expedient i assumpte que figuren a l'encapçalament, en el termini de 20 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació.
MEMÒRIA TÈCNICA DE LA CONSULTA PÚBLICA PRÈVIA A LA REDACCIÓ DEL PROJECTE D'ORDENANÇA DE ZONES VERDES, ÀREES NATURALS I ARVOLAT VIARI DE L'AJUNTAMENT DE TORREVELLA
D'EXPEDIENT: 102030/2024
La Regidora-Delegada de Parcs i Jardins, juntament amb el Director General d'Urbanisme, Projectes i Infraestructures i Serveis bàsics, amb data 31 de gener de 2025 (CSV: 6JC7GDZAPEWW97LSLZ5F96HPE), subscriuen proposta d'inici d'actuacions per a la redacció del projecte d'Ordenança de Zones. De conformitat amb el que preveu l'article 133 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (d'ara endavant LPACAP), amb caràcter previ a l'elaboració de l'Ordenança Municipal Reguladora de Lavabo Urbà de l'Ajuntament de Torrevella, se substància aquesta consulta pública per a demanar l'opinió dels subjectes i de les organitzacions
1. Problemes que es pretenen solucionar
2. Necessitat i oportunitat de laprovació
3. Objectius de la normativa
4. Possibles solucions regulatòries i no regulatòries
Consulta pública El tràmit de consulta pública prèvia té per objecte demanar l'opinió de ciutadans, organitzacions i associacions, a fi de poder conformar una proposta d'ordenança d'higiene urbana. S'invita a la ciutadania, associacions veïnals, entitats ecologistes, professionals del sector i qualsevol altra persona interessada a presentar les seves opinions i suggeriments. Per fer-ho, s'habilita un període de 20 dies hàbils a partir de la publicació d'aquesta consulta a la seu electrònica de l'Ajuntament. Els suggeriments i les aportacions a aquesta consulta pública prèvia es podran formular mitjançant escrit dirigit al Registre General de l'Ajuntament de Torrevella de forma presencial o mitjançant seu electrònica, amb referència al número d'expedient i assumpte que figuren a l'encapçalament, en el termini de 20 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació.
MODIFICACIÓ DE L'ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LLICÈNCIES URBANÍSTIQUES I ALTRES SERVEIS URBANÍSTICS (TLU) DE L'AJUNTAMENT DE TORREVELLA
EXPEDIENT: 98101/2023
EDICTE
L'Alcalde-President de l'Excm. Ajuntament de Torrevella, i per delegació, el Regidor-Delegat d'Hisenda, fa saber:
Per donar compliment a allò establert a l'art. 133.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, amb caràcter previ a l'elaboració del projecte de la “Modificació de l'Ordenança Fiscal reguladora de la Taxa per Llicències Urbanístiques i Altres Serveis Urbanístics (TLU) de l'Ajuntament de Torrevella”, s'ha de substanciar una de les a ordenança.
A l'efecte de facilitar la consulta pública prèvia a l'elaboració de la dita Ordenança, es publica juntament amb aquest EDICTE, Memòria Tècnica sobre els enunciats que s'indiquen i que responen a:
a) Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa.
b) La necessitat i l'oportunitat de la seva aprovació.
c) Els objectius de la norma.
d) Les possibles solucions alternatives regulatòries i no regulatòries.
Els suggeriments i les aportacions a aquesta consulta pública prèvia es podran formular mitjançant escrit dirigit al Registre General de l'Ajuntament de Torrevella de forma presencial o mitjançant seu electrònica, amb referència al número d'expedient i assumpte que figuren a l'encapçalament, en el termini de 20 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació.
Ordenança per a la gestió del "Programa d'ajuda per a actuacions de rehabilitació a nivell de barri", PRTR, segons RD 853/2021
D'EXPEDIENT: 36890/2020
Data de publicació: 22/05/2024
Data de finalització del termini: 10dies hàbils.
EDICTE
FA SABER: Que mitjançant proposta subscrita per mi, de data 15 de març de 2023, s'ha iniciat tràmit per a la redacció i aprovació de l'Ordenança per a la gestió del "Programa d'ajuda per a actuacions de rehabilitació a nivell de barri", PRTR, segons RD 853/2021, que té per objecte la regulació del règim jurídic general de l'actuació de l'Ajuntament de Torrevella com a Agent i Gestor de la Rehabilitació en els àmbits delimitats per l'ERRP Torrevella
Els suggeriments i les aportacions a aquesta consulta pública prèvia es podran formular mitjançant escrit dirigit al Registre General de l'Ajuntament de Torrevella de forma presencial o mitjançant seu electrònica, amb referència al número d'expedient i assumpte que figuren a l'encapçalament, en el termini de 10 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació.
Participació de la ciutadania en el procediment delaboració de reglament.
Participació de la ciutadania en el procediment d'elaboració del reglament per a la nova regulació relativa a la creació i el funcionament de la Comissió Tècnica d'Intervenció Social, la Comissió Tècnica de valoració i seguiment de Prestacions Econòmiques i la Comissió Tècnica organitzativa.
CONSULTA PÚBLICA PRÈVIA
En aplicació de l'article 133.1 de la Llei 39/2015 de l'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la Regidoria de Benestar Social sotmet a consulta pública prèvia la pròxima elaboració d'un projecte de REGLAMENT PER A LA NOVA REGULACIÓ RELATIVA A LA CREACIÓ I FUNCIONAMENT DE LA COMISSIÓ TÈCNICA D'INTERVENCIÓ SOCIAL, LA COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ I SEGUIMENT DE PRESTACIONS ECONÒMIQUES I LA COMISSIÓ TÈCNICA ORGANITZATIVA .
D'acord amb la normativa aplicable es descriuen a la MEMÒRIA QUE S'ADJUNTA a continuació, els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa, la necessitat i l'oportunitat de la seva aprovació, els objectius de la norma i les possibles solucions alternatives regulatòries i no regulatòries .
Els suggeriments i les aportacions a aquesta consulta pública prèvia es podran formular en el termini de 20 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta memòria al portal web de l'Ajuntament de Torrevella.
I a través d'algunes de les següents vies de participació:
a) Dirigides al següent correu electrònic: jnss@torrevieja.eu
b) Al Registre General de l'Ajuntament de Torrevella