Consulta Pública Prèvia

Els tràmits de consulta pública prèvia tenen com a objectiu recollir les opinions de la ciutadania sobre els futurs textos de disposicions reglamentàries a través del portal web de l'Administració corresponent.

La consulta pública prèvia permetrà tenir en compte l'opinió dels destinataris de la futura norma fins i tot abans de projectar-se, quan totes les opcions de regulació estan obertes, el que implica reforçar, en bona mesura, la participació. A més, contribuirà a reduir la discrecionalitat administrativa en l'exercici de la potestat reglamentària.

Les qüestions sobre les que es pot emetre opinió i / o suggeriment són:
a) Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa reglamentària
b) La necessitat i oportunitat de la seva aprovació
c) Els objectius de la norma reglamentària
d) Les possibles solucions alternatives regulatòries i no regulatòries

A continuació es recull el llistat de les iniciatives i propostes normatives per les quals es troba obert aquest tràmit, indicant el títol i la data en què finalitza el termini de la consulta.

PARTICIPACIÓ DE LA CIUTADANIA EN EL PROCEDIMENT D'ELABORACIÓ DEL REGLAMENT PER A LA CREACIÓ I REGULACIÓ DEL COMITÈ LOCAL D'ÈTICA DELS SERVEIS SOCIALS DE L'AJUNTAMENT DE TORREVELLA

Exp. 19806/2025

CONSULTA PÚBLICA PRÈVIA

En compliment de l'incís primer, apartat 1, de l'article 133 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la Regidoria de Benestar Social, sotmet a consulta pública la propera elaboració d'un projecte de Reglament per a la creació i la regulació del comitè local d'ètica dels serveis socials de l'Ajuntament de Torre. .

A la memòria adjunta es descriuen els problemes que es pretenen solucionar amb aquesta iniciativa, les raons de la necessitat i oportunitat de la seva aprovació, els objectius que es persegueixen amb la norma i una anàlisi d'altres possibles alternatives. Podrà ser consultada a la pàgina web de l'Ajuntament de Torrevella, "Projectes de Reglaments i Ordenances. Consultes Públiques Prèvies", www.torrevieja.es

Els suggeriments i les aportacions a aquesta consulta prèvia es podran formular en el termini de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta memòria al portal web de l'Ajuntament de Torrevella ia través d'algunes de les següents vies de participació:

a) Dirigides al correu electrònic següent: jnss @torrevieja.eu

b) A Seu Electrònica Municipal, Regidoria de Benestar Social Assumpte: Consulta Pública comitè local d'ètica dels serveis socials de l'Ajuntament de Torrevella

El regidor delegat de Benestar Social

Modificació d'ordenança fiscal reguladora de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO) de l'Ajuntament de Torrevella

Expedient 6617/2025

D. DIUMENGE PARETS IBÁÑEZ REGIDOR DELEGAT D'ECONOMIA I HISENDA I SRA MARIA SANDRA SÁNCHEZ ANDREU REGIDOR DELEGADA DE GESTIÓ URBANÍSTICA:

FA SABER:

Que mitjançant proposta subscrita, de data 3 d'abril de 2025, s'ha iniciat tràmit per a la redacció i aprovació de la Modificació d'Ordenança Fiscal reguladora de l'Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO) de l'Ajuntament de Torrevella que té per objecte, entre d'altres, adaptar-la tant a l'evolució normativa —especialment al Text refós de la Llei 4 de 2 5 de març, TRLRHL i la seva versió vigent des de 1/01/2024), ia la Llei 7/1985, de 2 dabril, Reguladora de les Bases del Règim Local— com a les noves exigències tecnicoadministratives en làmbit urbanístic.

Vist que la tramitació d'aquesta s'ha d'adequar al que disposa l'article 133 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el tenor del qual literal és el següent:

Article 133. Participació dels ciutadans en el procediment d'elaboració de normes amb rang de llei i reglaments.

1.- Amb caràcter previ a l'elaboració del projecte o avantprojecte de llei o de reglament, se substancirà una consulta pública, a través del portal web de l'Administració competent en què es demanarà l'opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma sobre:

a) Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa.

b) La necessitat i l'oportunitat de la seva aprovació.

c) Els objectius de la norma.

d) Les possibles solucions alternatives regulatòries i no regulatòries.

2.- Sense perjudici de la consulta prèvia a la redacció del text de la iniciativa, quan la norma afecti els drets d'interessos legítims de les persones, el centre directiu competent publicarà el text al portal web corresponent, a fi de donar audiència als ciutadans afectats i demanar totes les aportacions addicionals que puguin fer altres persones o entitats. Així mateix, també es pot demanar directament l'opinió de les organitzacions o associacions reconegudes per llei que agrupin o representin les persones els drets o interessos legítims de les quals es vegin afectats per la norma i els fins de les quals guardin relació directa amb el seu objecte.”

Els suggeriments i les aportacions a aquesta consulta pública prèvia es podran formular mitjançant escrit dirigit al Registre General de l'Ajuntament de Torrevella de forma presencial o digitalment mitjançant seu electrònica, amb referència al número d'expedient i assumpte que figuren a l'encapçalament, en el termini de 20 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació.

MODIFICACIÓ L'ORDENANÇA DE PROTECCIÓ CONTRA LA CONTAMINACIÓ ACÚSTICA PER SOROLLS I VIBRACIONS AJUNTAMENT DE TORREVELLA.

EXPT: 28654/2025

D. FEDERICO ALARCÓN MARTÍNEZ, REGIDOR DELEGAT REGIDOR D'ACTIVITATS DE L'AJUNTAMENT DE TORREVELLA.

FA SABER:

Que mitjançant proposta subscrita per mi, de data 20 de març de 2025, s'ha iniciat tràmit per a la redacció i aprovació de la MODIFICACIÓ DE L'ORDENANÇA DE PROTECCIÓ CONTRA LA CONTAMINACIÓ ACÚSTICA PER SOROLLOS I VIBRACIONS PER A l'AJUNTAMENT DE TORREVELLA que té per objecte incorporar un quadre de sancions per la i vibracions.

Vist que la tramitació d'aquesta s'ha d'adequar al que disposa l'article 133 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el tenor del qual literal és el següent:

Article 133. Participació dels ciutadans en el procediment d'elaboració de normes amb rang de llei i reglaments.

1.- Amb caràcter previ a l'elaboració del projecte o avantprojecte de llei o de reglament, se substancirà una consulta pública, a través del portal web de l'Administració competent en què es demanarà l'opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma sobre:

a) Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa.

b) La necessitat i l'oportunitat de la seva aprovació.

c) Els objectius de la norma.

d) Les possibles solucions alternatives regulatòries i no regulatòries.

2.- Sense perjudici de la consulta prèvia a la redacció del text de la iniciativa, quan la norma afecti els drets d'interessos legítims de les persones, el centre directiu competent publicarà el text al portal web corresponent, a fi de donar audiència als ciutadans afectats i demanar totes les aportacions addicionals que puguin fer altres persones o entitats. Així mateix, també es pot demanar directament l'opinió de les organitzacions o associacions reconegudes per llei que agrupin o representin les persones els drets o interessos legítims de les quals es vegin afectats per la norma i els fins de les quals guardin relació directa amb el seu objecte.”

Els suggeriments i les aportacions a aquesta consulta pública prèvia es podran formular mitjançant escrit dirigit al Registre General de l'Ajuntament de Torrevella de forma presencial o digitalment mitjançant seu electrònica, amb referència al número d'expedient i assumpte que figuren a l'encapçalament, en el termini de 20 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació.

MEMÒRIA TÈCNICA DE LA CONSULTA PÚBLICA PRÈVIA A LA REDACCIÓ DEL PROJECTE D'ORDENANÇA DE ZONES VERDES, ÀREES NATURALS I ARVOLAT VIARI DE L'AJUNTAMENT DE TORREVELLA

D'EXPEDIENT: 102030/2024

La Regidora-Delegada de Parcs i Jardins, juntament amb el Director General d'Urbanisme, Projectes i Infraestructures i Serveis bàsics, amb data 31 de gener de 2025 (CSV: 6JC7GDZAPEWW97LSLZ5F96HPE), subscriuen proposta d'inici d'actuacions per a la redacció del projecte d'Ordenança de Zones. De conformitat amb el que preveu l'article 133 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (d'ara endavant LPACAP), amb caràcter previ a l'elaboració de l'Ordenança Municipal Reguladora de Lavabo Urbà de l'Ajuntament de Torrevella, se substància aquesta consulta pública per a demanar l'opinió dels subjectes i de les organitzacions

1. Problemes que es pretenen solucionar

2. Necessitat i oportunitat de laprovació

3. Objectius de la normativa

4. Possibles solucions regulatòries i no regulatòries

Consulta pública El tràmit de consulta pública prèvia té per objecte demanar l'opinió de ciutadans, organitzacions i associacions, a fi de poder conformar una proposta d'ordenança d'higiene urbana. S'invita a la ciutadania, associacions veïnals, entitats ecologistes, professionals del sector i qualsevol altra persona interessada a presentar les seves opinions i suggeriments. Per fer-ho, s'habilita un període de 20 dies hàbils a partir de la publicació d'aquesta consulta a la seu electrònica de l'Ajuntament. Els suggeriments i les aportacions a aquesta consulta pública prèvia es podran formular mitjançant escrit dirigit al Registre General de l'Ajuntament de Torrevella de forma presencial o mitjançant seu electrònica, amb referència al número d'expedient i assumpte que figuren a l'encapçalament, en el termini de 20 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació.

MODIFICACIÓ DE L'ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LLICÈNCIES URBANÍSTIQUES I ALTRES SERVEIS URBANÍSTICS (TLU) DE L'AJUNTAMENT DE TORREVELLA

EXPEDIENT: 98101/2023

EDICTE

L'Alcalde-President de l'Excm. Ajuntament de Torrevella, i per delegació, el Regidor-Delegat d'Hisenda, fa saber:

Per donar compliment a allò establert a l'art. 133.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, amb caràcter previ a l'elaboració del projecte de la “Modificació de l'Ordenança Fiscal reguladora de la Taxa per Llicències Urbanístiques i Altres Serveis Urbanístics (TLU) de l'Ajuntament de Torrevella”, s'ha de substanciar una de les a ordenança.

A l'efecte de facilitar la consulta pública prèvia a l'elaboració de la dita Ordenança, es publica juntament amb aquest EDICTE, Memòria Tècnica sobre els enunciats que s'indiquen i que responen a:

a) Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa.

b) La necessitat i l'oportunitat de la seva aprovació.

c) Els objectius de la norma.

d) Les possibles solucions alternatives regulatòries i no regulatòries.

Els suggeriments i les aportacions a aquesta consulta pública prèvia es podran formular mitjançant escrit dirigit al Registre General de l'Ajuntament de Torrevella de forma presencial o mitjançant seu electrònica, amb referència al número d'expedient i assumpte que figuren a l'encapçalament, en el termini de 20 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació.

Ordenança per a la gestió del "Programa d'ajuda per a actuacions de rehabilitació a nivell de barri", PRTR, segons RD 853/2021

D'EXPEDIENT: 36890/2020

Data de publicació: 22/05/2024

Data de finalització del termini: 10dies hàbils.

EDICTE

FA SABER: Que mitjançant proposta subscrita per mi, de data 15 de març de 2023, s'ha iniciat tràmit per a la redacció i aprovació de l'Ordenança per a la gestió del "Programa d'ajuda per a actuacions de rehabilitació a nivell de barri", PRTR, segons RD 853/2021, que té per objecte la regulació del règim jurídic general de l'actuació de l'Ajuntament de Torrevella com a Agent i Gestor de la Rehabilitació en els àmbits delimitats per l'ERRP Torrevella

Els suggeriments i les aportacions a aquesta consulta pública prèvia es podran formular mitjançant escrit dirigit al Registre General de l'Ajuntament de Torrevella de forma presencial o mitjançant seu electrònica, amb referència al número d'expedient i assumpte que figuren a l'encapçalament, en el termini de 10 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació.

Participació de la ciutadania en el procediment delaboració de reglament.

Participació de la ciutadania en el procediment d'elaboració del reglament per a la nova regulació relativa a la creació i el funcionament de la Comissió Tècnica d'Intervenció Social, la Comissió Tècnica de valoració i seguiment de Prestacions Econòmiques i la Comissió Tècnica organitzativa.

CONSULTA PÚBLICA PRÈVIA

En aplicació de l'article 133.1 de la Llei 39/2015 de l'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la Regidoria de Benestar Social sotmet a consulta pública prèvia la pròxima elaboració d'un projecte de REGLAMENT PER A LA NOVA REGULACIÓ RELATIVA A LA CREACIÓ I FUNCIONAMENT DE LA COMISSIÓ TÈCNICA D'INTERVENCIÓ SOCIAL, LA COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ I SEGUIMENT DE PRESTACIONS ECONÒMIQUES I LA COMISSIÓ TÈCNICA ORGANITZATIVA .

D'acord amb la normativa aplicable es descriuen a la MEMÒRIA QUE S'ADJUNTA a continuació, els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa, la necessitat i l'oportunitat de la seva aprovació, els objectius de la norma i les possibles solucions alternatives regulatòries i no regulatòries .

Els suggeriments i les aportacions a aquesta consulta pública prèvia es podran formular en el termini de 20 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta memòria al portal web de l'Ajuntament de Torrevella.

I a través d'algunes de les següents vies de participació:

a) Dirigides al següent correu electrònic: jnss@torrevieja.eu

b) Al Registre General de l'Ajuntament de Torrevella

PLA LOCAL DE RESIDUS AJUNTAMENT DE TORREVELLA.

D'EXPEDIENT: 36890/2020

Data de publicació: 06/02/2024

Data de finalització del termini: 20 dies hàbils.

EDICTE

L'Alcalde-President de l'Excm. Ajuntament de Torrevella, i per delegació, la Regidora-Delegada d'Aseo Urbà i Gestió de Residus, fa saber:

Per donar compliment a allò establert a l'art. 133.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, amb caràcter previ a l'elaboració del projecte de Pla Local de Residus de l'Ajuntament de Torrevella s'ha de substanciar una consulta pública per demanar l'opinió dels subjectes i les organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura ordenança. Als efectes de facilitar la consulta pública prèvia a l'elaboració de la dita Ordenança, es publica Memòria tècnica sobre els enunciats que s'indiquen i que responen a:

a) Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa.

b) La necessitat i l'oportunitat de la seva aprovació.

c) Els objectius de la norma.

d) Les possibles solucions alternatives regulatòries i no regulatòries.

Els suggeriments i les aportacions a aquesta consulta pública prèvia es podran formular mitjançant escrit dirigit al Registre General de l'Ajuntament de Torrevella de forma presencial o mitjançant seu electrònica, amb referència al número d'expedient i assumpte que figuren a la capçalera, en el termini de 20 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació.

PLA D'EMERGÈNCIA DAVANT DEL RISC HÍDRIC A TORREVELLA. INFORMACIÓ PÚBLICA

D'EXPEDIENT: 16329/2022

Data de publicació: 20/12/2023

Data de finalització del termini (20 dies hàbils): 22/01/2024

EDICTE

L'Alcalde-President de l'Excm. Ajuntament de Torrevella, fa saber: Que amb data 18 de desembre de 2023, per Decret nº 2023-9367 (CSV: 3RCD94SPZXTGEYP3G65JJX25Z), sobre l'assumpte: “Expd. 2976/2023. Pla d'emergència davant del risc hídric a Torrevella” va resoldre el següent:

“…. 1. Ordenar l'exposició pública, per termini de 20 dies hàbils, del Pla d'Emergència davant del risc hídric a Torrevella, que trobareu a l'enllaç: https://cloud.torrevieja.eu:8443/s/6mXjG7GaApynD6S: PAMIN_TRV2023 ( part pública). Pla d'Actuació Municipal davant del Risc d'Inundacions de TORREVELLA. …”

El que es fa públic en compliment i conforme a allò establert a l'article 23 de la Llei 13/2010, de 23 de novembre, de Protecció Civil i Gestió d'Emergències, i article 7, lletra 3) de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Enllaç:

https://cloud.torrevieja.eu:8443/s/6mXjG7GaApynD6S: PAMIN_TRV2023