Siloé, Shinova, La La Love You, Sanguijuelas del Guadiana i ElyElla, primeres confirmacions del Low Festival 2027
Low Festival ha anunciat avui les primeres confirmacions de la seva edició del 2027, que se celebrarà el 30 i 31 de juliol i l'1 d'agost al Parc Antonio Soria de Torrevieja. Siloé , Shinova , La La Love You , Sanguijuelas del Guadiana i Elyella encapçalen una primera tanda que completen Puny Drac , Cervatana , Perfecte Miserable , Ultrallàgrima , 1111 i Grumpys : onze noms que reuneixen a algunes de les bandes que el públic mouen més destacades del darrer any.
L'anunci arriba després de dos dies en què el festival va preguntar al seu públic quines bandes volia veure el 2027 i va presentar les millores del recinte per a la propera edició. Low Festival anirà desvetllant nous noms en les properes setmanes.
Els primers noms de Low Festival 2027
Siloé arriba a Low en el millor moment de la seva carrera. La banda val·lisoletana que lidera Fito Robles va publicar al maig "Terrorisme Emocional", el seu cinquè disc d'estudi, i ha anunciat per al 2027 el "Terrorisme Emocional 2027 Deluxe Tour", una gira de gran format amb 17 concerts a 15 ciutats. Amb “Santa Trinidad” van superar el centenar de concerts en un sol any, i ja saben què és penjar el cartell d'entrades esgotades en recintes com el Movistar Arena de Madrid.
Els biscaïns Shinova formen part de la generació de bandes que ha renovat el pop rock estatal a la darrera dècada. Després de tancar al desembre de 2025 al WiZink Center de Madrid la gira de “El Present”, el seu cinquè àlbum, van publicar al maig “La Tempesta Perfecta”, un EP de quatre cançons produït per Erlantz Prieto i Pablo Pulido, amb temes com 'El dia que van morir les cançons' o 'Tot gira i torna'.
La La Love You presenten “Per què em mireu així?”, el seu quart disc: onze cançons de pop punk amb col·laboracions de Miranda!, Álvaro de Luna i Monsieur Periné i avenços com 'Un casament a Las Vegas' o 'La meitat de la meitat'. Els madrilenys el porten de gira amb “El Tour Intergalàctic” per Llatinoamèrica, els Estats Units, el Japó i Europa, ia Torrevella no faltaran himnes com 'La fi del món', que supera els 315 milions de reproduccions a Spotify.
El fenomen de Sanguijuelas del Guadiana no ha deixat de créixer. Carlos, Juan i Víctor, tres amics de Cases de Don Pedro (Badajoz), van publicar el 2025 el seu debut, “Revolá”, un retrat generacional des de l'arrel extremenya que barreja rock, rumba i revetlla. La seva gira “Verbena en vena” va superar el centenar de concerts el 2025, amb tres nits esgotades a La Riviera de Madrid, i va culminar el juliol del 2026 amb dos concerts a l'Alcassaba de Badajoz per als quals van vendre 14.000 entrades en qüestió d'hores.
Elyella , el duet que formen ELLA i MØNØ, porta des del 2010 unint l'indie i l'electrònica a la pista de ball. El seu segon disc, “El més important” (2025), reuneix col·laboracions de Love of Lesbian, Lori Meyers, Ivan Ferreiro, Besmaya o Merino, i també de dos noms d'aquest mateix cartell: Siloé, a 'Podem vèncer', i La La Love You, a 'Que res ens pari (el més important)', la can.
Des d'Astúries arriben Puño Dragón , la banda de rock alternatiu que formen des del 2021 Rafa Tarsicio i Germán Mingote, a les veus i guitarres, Erik Iglesias al baix i Manu Huertas a la bateria, músics amb passat a Tigra, The Parrots o Destino 48. Després del seu debut i “Juegos, Pals” a Torrevella.
Cervatana és el projecte d'un grup de músics andalusos bregats a Derby Motoreta's Burrito Kachimba, Kelia o Puerto Hurraco. El seu debut homònim, publicat l'abril del 2026, és un disc conceptual per capítols que transita entre l'electrònica fosca, el rock experimental i una narrativa distòpica.
Perfecte Miserable són Pablo, Guille, Nello i Álvaro, quatre amics de Castelló que el 2021 van decidir construir l'escena alternativa que trobaven a faltar a la seva ciutat. El nom surt d'una cançó de King Krule i el seu so, del noise pop i el rock alternatiu de guitarres intenses que recull el seu primer disc, “Acabará fatal”.
Ultrallàgrima , el projecte valencià de Nacho López i Marco Silvy-Leligois, ha fet del pop un terreny d'experimentació. Després del seu primer llarg i l'EP “Dies d'alegria”, arriben a Low amb uns directes que es reinventen a cada cita.
El col·lectiu madrileny 1111 , format per Fedra, Armes i ru0001, creua pop, electrònica, rap i distorsió sense encasellar-se en cap etiqueta. Al setembre va publicar amb Universal el seu segon disc, “Historias de Ángeles”, deu cançons amb col·laboracions de Hofe i Kiliki, Claudio Montana o Merina Gris.
Completa aquesta primera tanda Grumpys , un jove quintet madrileny de shoegaze i dream pop que acaba de fitxar per So Muchacho. El 20 de novembre publica el seu EP de debut, “Serena”, avançat per 'Dos mentes' i 'Llena de amor'.
Un recinte que creix
Low Festival 2027 arriba amb millores que responen al que va demanar el públic a la darrera edició. El recinte del Parc Antonio Soria creix: amb més gespa i passos més amplis per moure's d'un escenari a un altre sense embuts. Els escenaris s'han recol·locat i reorientat perquè el so d'un no es coli al costat. Entre concert i concert hi haurà més zones d'ombra i descans, food trucks amb més espai i taules, i barres i lavabos més ben repartits. Les llançadores tindran més connexions amb Torrevella i rodalies, i amb més parades i més freqüència. Torrevella torna a ser la casa de Low durant tres dies de música al costat del mar.
Abonaments a la venda des d'avui
Els abonaments de Low Festival 2027 surten a la venda avui, 3 de novembre, a www.lowfestival.es/abonos/. Les persones registrades a la Llista Low tindran accés preferent de 17:00 a 19:00 al preu de sortida, 55,99 € més despeses de gestió, amb quota limitada. A partir de les 19:00, la venda s'obre a tot el públic amb abonaments generals a 58,99€, fins esgotar la quota o fins diumenge a les 23:59h. Els empadronats a la ciutat de Torrevella comptaran amb un descompte al preu de l'entrada per temps limitat a 34,99€.