Presentat l'estudi de la Universitat d'Alacant sobre l'impacte del Bonoconsum a Torrevella

L'estudi ha estat dut a terme per InferIA, un projecte del Parc Científic de la Universitat d'Alacant
04.07.2023
ua

La regidora de Comerç, Hostaleria i Indústria, Rosario Martínez, amb el director de la Seu Universitària de la Universitat d'Alacant (UA) de Torrevella, José Norberto Mazón; Marco Celdr á n, coordinador del Laboratori de Turisme Intel·ligent de la UA, i Olimpia Alcaraz, David Tom ás Alberto Berenguer, investigadors de l'estudi realitzat; i acompanyats del president i vicepresident d'APYMECO, Jorge Almarcha i Pedro García, han presentat els resultats de l'estudi “L'impacte del bon consum a Torrevella”, una iniciativa del Parc Científic d'Alacant, en col·laboració amb InferIA.

L' anàlisi que s'ha fet és de quatre edicions del bonoconsum, on destaquen la participació de 30.847 residents que han format part d'aquesta iniciativa de la regidoria de Comerç de l'Ajuntament de Torrevella. Pel que fa als establiments locals que hi han participat, la investigació assenyala que se n'han adherit 416, reflectint així l'acceptació i participació d'aquesta iniciativa municipal tant per part dels comerciants i hostalers com dels residents.

Les dades indiquen que “un 33,63% dels residents a Torrevella han participat en almenys una edició del bo consum”. Pel que fa als comerços en què s'han bescanviat aquests bons, l'estudi mostra que ha estat molt repartit entre diversos tipus de compra al detall i les primeres posicions han ocupat els establiments d'aparells d'ús domèstic, restaurants i comerços de venda de mobles. .

Les conclusions de l'estudi són clares i posen de manifest l'impacte positiu que el bonoconsum ha tingut a l'economia local, destacant la importància d' adaptar-se a les preferències dels residents i ressaltant la utilitat d'utilitzar dades externes per prendre decisions que impulsin el desenvolupament i la prosperitat de Torrevella. Com a recomanacions addicionals, la investigació suggereix continuar fent estudis periòdics per monitoritzar l'evolució del bonoconsum i ajustar les estratègies en funció dels canvis en els patrons de consum i les necessitats de la comunitat.