La Universitat d'Alacant celebra una Jornada sobre "Dades i intel·ligència artificial (IA) a Turisme"

Organitzada al costat de l'Ajuntament de Torrevella, tindrà lloc aquest proper divendres, 26 d'abril, a les 11.00 hores, al CdT de Torrevella
23.04.2024
JORNADA SOBRE “DATOS E INTELIGENCIA ARTIFICIAL (IA) EN TURISMO” TORREVIEJA
Divendres que ve, 26 d'abril, a les 11:00 hores, se celebrarà al CdT de Torrevella la jornada “Dades i Intel·ligència Artificial (IA) en Turisme”, per tal de donar a conèixer els reptes que suposa una adequada gestió de dades i aplicació de tècniques d'Intel·ligència Artificial (IA) a l'àmbit turístic.

A la jornada intervindran experts en la matèria com Francisca Rubio, gerent de GaiaX Espanya; Josep Ivars, director de l'IUIT de la UA; Rafael Muñoz secretari del CENID; i Enrique García, vocal d'ADESTIC, i Marco A. Celdrán Bernabeu, coordinador tècnic del TI·LAB. A més, tindrà lloc una nova activitat, anomenada “tast de dades” en turisme, on empreses i entitats presentaran una mostra de les dades que gestionen i els seus reptes associats.

Organitzada per la Universitat d'Alacant en col·laboració amb l'Ajuntament de Torrevella, aquesta activitat s'emmarca dins del projecte Laboratori Universitari de Turisme Intel·ligent (TI·LAB) de la Seu de la Universitat d'Alacant a Torrevella, que sorgeix a l'empara del conveni establert entre les dues institucions.

En la realització col·laboren diverses empreses i entitats com el CdT de Torrevella, l'Institut Universitari d'Investigació Informàtica (IUII), l'Institut Universitari d'Investigacions Turístiques (IUIT), el Centre d'Intel·ligència Digital d'Alacant (CENID), Clúster d'Empreses Innovadores per a el Turisme de la Comunitat Valenciana (ADESTIC), GaiaX, InferIA, AGAMED, Sensing Tools, Sien Consulting, 1milionbot, Salins i Cultura Torrevella.

Les dades i la IA tenen la potencialitat de millorar tant els processos de planificació i gestió turística com lexperiència del visitant. En aquest sentit, ja són nombroses les aplicacions que permeten al turista digital obtenir la informació mitjançant assistents virtuals que ofereixen recomanacions personalitzades, cosa que permet planificar d'una manera ràpida i senzilla un viatge.

De la mateixa manera, aquestes aplicacions també afavoreixen la generació de noves dades que es poden analitzar i tractar per millorar diferents processos de gestió turística. En aquest sentit, des de la Unió Europea s'està engegant una estratègia de dades que potencia la creació d'espais de dades amb l'objectiu que empreses i institucions públiques puguin compartir les seves dades per resoldre problemes i obtenir un impacte positiu, tant econòmic com social, alhora que es manté un control dels mateixos, assegurant que no es ressenti la competitivitat de les empreses ni s'atempti contra la privadesa.

L'accés a la jornada és totalment gratuït prèvia inscripció .