Aprovada per unanimitat la moció a ple del grup popular per reclamar al Ministeri de Transició Ecològica inversions de regeneració costanera al municipi
En sessió plenària celebrada avui a la tarda dilluns, 27 d'octubre, ha estat aprovada en ple ordinari, per unanimitat de tots els grups polítics representats a l'Ajuntament de Torrevella, la moció presentada per la portaveu adjunta del Grup Municipal Popular, Sandra Sánchez, per reclamar al Ministeri de Transició Ecològica diverses inversions de regeneració costanera, costes i platges.
La moció del Partit Popular ha estat recolzada pels regidors del PSOE, VOX i Sueña Torrevieja, per instar el Servei Provincial de Costes del Ministeri per a la Transició Ecològica a escometre com més aviat millor les obres de reparació dels danys produïts a les costes del municipi a conseqüència de les últimes pluges provocades per la DANA Alice.
Així mateix, Insta el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic a que liciti les obres de defensa previstes per a la regeneració de la platja del Cura, si bé es modifiqui aquest projecte de tal manera que es desisteixi per part del Ministeri de la intenció de demolir el baluard de “El Tintero”.
A més, s'exigeix en aquesta moció al Govern d'Espanya que inclogui als Pressupostos Generals de l'Estat per al 2026 una línia pressupostària que contempli actuacions en matèria de defensa i regeneració costanera, a l'entorn de les platges de Los Locos i de Los Náufragos, així com partida pressupostària necessària per emprendre les obres de regeneració que necessiten les nostres platges.
Finalment, s'insta la Direcció General de Costes de l'Estat a col·laborar en el finançament de les obres de reurbanització de la Platja de Los Locos a executar per part de l'Ajuntament de Torrevieja durant l'any 2026.
MÉS DE 15 MILIONS D'EUROS INVERTITS PER L'AJUNTAMENT EN ELS ÚLTIMS ANYS
L'Ajuntament de Torrevella assumeix grans inversions de millora de la línia costanera, havent emprès, entre d'altres, la renovació integral de la Senda Peatonal de La Mata, estant previst iniciar en els propers mesos l'adequació del passeig de la Platja dels Bojos.
Cal destacar que aquestes importants inversions suposen un gran esforç pressupostari per a la ciutat de Torrevella, superant més de 15 milions d'euros entre totes dues, i en què el Ministeri no aportarà cap finançament malgrat les contínues demandes per part de l'Ajuntament, quan realment haurien de ser cofinançades entre les dues administracions. A més, totes aquestes inversions s'haurien de veure completades amb actuacions de regeneració a platges si el nostre veritable objectiu és una rehabilitació integral de les nostres costes.