Presentats els actes amb motiu de la setmana de la discapacitat, que se celebrarà del 28 de novembre al 4 de desembre

La Gala de la Discapacitat, que se celebrarà el dijous 4 de desembre al Teatre Municipal, a les 20.00 hores, comptarà amb la participació de l'actor i filòleg espanyol Jesús Vidal
26.11.2025
gala de la discapacidad

La regidora d'ONG i Participació Ciutadana, Trudy Páez, juntament amb presidentes de les associacions ALPE, APANEE, AMFA, ASIMEPP, AFA i ADIEM, ha presentat avui la programació de la Setmana Internacional de les Persones amb Discapacitat, que se celebrarà a Torrevella del 28 de novembre al 4 de desembre.

Aquesta setmana s'emmarca novament sota el lema #SUPERCAPACES, i té com a objectiu visibilitzar la diversitat funcional, promoure la inclusió i reconèixer el paper fonamental que les persones amb discapacitat tenen a la nostra societat. Pretenent que Torrevella avanci cap a un model de ciutat més accessible, igualitària i conscient.

Per aquest any 2025 s'ha elaborat un calendari que inclou espais de diàleg mitjançant testimonis personals, accions de sensibilització a centres educatius, activitats inclusives i altres iniciatives complementàries. Totes han estat elaborades en coordinació amb les associacions i entitats col·laboradores, a les quals traslladem el nostre més sincer agraïment pel seu compromís constant: ALPE, APANEE, AMFA, ASIMEPP, AFA i ADIEM.

L'acte central serà la Gala de la Discapacitat 2025, que tindrà lloc el dijous, 4 de desembre, a les 20.00 hores, al Teatre Municipal, i que comptarà amb la intervenció de l'actor, conferenciant, filòleg, escriptor i periodista Jesús Vidal, guanyador del Premi Goya a Millor Actor Revelació el 2019 per la pel·lícula.

Activitats programades

La Setmana de la Discapacitat inclou diverses activitats orientades a visibilitzar, sensibilitzar i fomentar la inclusió , entre les quals destaquen:

  • Converses de Salut “Parlant sobre la discapacitat” , l' 1 de desembre , a les 19:00 hores , a la Societat Cultural Casino de Torrevella .
  • Primer Consell de la Diversitat Funcional , que se celebrarà el 2 de desembre , a les 11.30 hores , a l' Ajuntament de Torrevella . Aprovat per ple ordinari el 30 de juny del 2025, el I Consell de la Diversitat Funcional no constitueix un esdeveniment simbòlic, sinó un òrgan real de participació per escoltar, proposar, decidir i avançar en la implementació de polítiques inclusives. Aquest Consell neix per actuar com a veu i altaveu del col·lectiu, consolidant un pas significatiu cap a una Torrevella més inclusiva i participativa.

El dia 3 de desembre , amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat , la Plaça de la Constitució acollirà:

  • 16.30 h: Animació infantil inclusiva.
  • 17:00 h: Lectura del Manifest.
  • 17:15 h: Charamita Inclusiva , que partirà des de la pròpia plaça.
  • 18:30 h: Obra de teatre participatiu “El Regne del Revés” , a l'escenari de La Plaza.

Gala de la Discapacitat 2025

La Gala de la Discapacitat, que tancarà la programació el dijous 4 de desembre , reunirà associacions, famílies i ciutadania en un emotiu acte en què Jesús Vidal oferirà el seu testimoni de vida i superació. A més, hi haurà una intervenció en directe de Vicente del Bosque, referent nacional i internacional de l'esport, el compromís del qual amb la discapacitat i la inclusió aporta una mirada humana, propera i exemplar sobre la igualtat d'oportunitats. La gala servirà, a més, com a homenatge a les associacions, a les famílies i, especialment, a les persones amb discapacitat, protagonistes indiscutibles aquesta setmana.

Les invitacions podran obtenir-se a partir del divendres, 28 de novembre, tant a les taquilles del Teatre Municipal com a la web culturatorrevieja.com