El dissabte, 28 de febrer, es representarà l'obra de Ricardo Lafuente "Gitanos" al Teatre Municipal

L´Associació Musical 3 MAP serà l´encarregada de portar a escena aquesta emblemàtica obra, estil sarsuela amb sabor torrevellenc, recuperant així una peça fonamental del patrimoni musical de Torrevella
24.02.2026
gitanos
Gitanos va ser escrita pel mestre Ricardo Lafuente Aguado als anys 50 del passat segle XX, i representada per última vegada el 1988 al recinte històric de les Eres de la Sal

L'obra “Gitanos”, estampa lírica del mestre Ricardo Lafuente Aguado, ha estat presentada oficialment en roda de premsa aquest matí al Saló de Plens de l'Ajuntament de Torrevella.

L'acte de presentació ha tingut la participació del regidor de Cultura, Antonio Quesada; la directora artística de l'Associació Musical 3 MAP, Maria Ortigosa; i un dels protagonistes principals de l'obra, Paco Moreno (Antonio el Piripi).

“Gitanos” es representarà al Teatre Municipal el proper dissabte, 28 de febrer, a les 20:00 hores, dins del Memorial Ricardo Lafuente, organitzat de manera bianual pel Patronat Municipal d'Havaneres. En el marc d´aquest memorial, l´Associació Musical 3 MAP serà l´encarregada de portar a escena aquesta emblemàtica obra, estil sarsuela amb sabor torrevellenc, recuperant així una peça fonamental del patrimoni musical de Torrevella.

Durant la presentació es va destacar el valor cultural i sentimental d'aquesta producció, que integra música, teatre, dansa i flamenc, amb la participació en escena de 90 persones i suposa un homenatge viu al llegat del mestre Ricardo Lafuente. Gitanos va ser escrita per Ricardo Lafuente als anys 50 del passat segle XX i representada per última vegada el 1988 al recinte històric de les Eres de la Sal.

GITANS:

Idea original

Francisco A. Lafuente

Orquestració, adaptació i reharmonització

Jordi López

Textos

Antonio Sala

Direcció musical

José Vicente Pérez

Direcció artística

Matías Antón

Regidoria

José Antonio Vallejos

Direcció de so

David Lorenzo

Gràfica

Darío Cereceda

Coordinació general

Maria Ortigosa

Álvaro Barrio

PERSONATGES PRINCIPALS

Antonio, payo

Francisco Moreno

Conchita, paya

Pepa Garcia

Joan, gitano

Lluc Àgueda

Lola, gitana

Nuria Madalonni

Esperança

Cora Sánchez

PERSONATGES SECUNDARIS

Pili, amiga de Conchita

Cristina Gutiérrez

Miguel, amic d'Antonio

Rubén Pérez

Mare de Conchita

Amparo Moreno

Pare de Conchita

Antonio Sala

Susana, gitana amiga de Lola

Marisol Cos

Rafael

Andrés Iglesias

Pere

Gustavo Vallejos

Maricarmen, esposa de Miquel

Mercedes Carcany

ELENC FLAMENC

Antonio Fernández “El Torero” (guitarra)

Manuel Fernández “Del Torero” (guitarra)

David García “El Chan” (cantaor)

Farru Carrillo / Fran d'Almeria (palmers)

Mediterranean Simphony Orchestra

Orfeó “Mario Bustillo “ de Torrevella

Escola Municipal de Dansa

Escola Municipal de Teatre