El servei de socorrisme de Torrevella completa en 13 minuts un exercici de rescat per ofegament a la platja de Los Locos

L'actuació va recrear el rescat d'una persona en aturada cardiorespiratòria i va permetre comprovar la coordinació dels professionals i la correcta aplicació dels protocols d'emergència
18.08.2026
playas
L'informe final destaca els bons temps de resposta i no recull cap objecció a les diferents fases de la intervenció

La Regidoria de Platges de l'Ajuntament de Torrevella va realitzar divendres passat, 14 d'agost, un exercici de salvament i socorrisme a la platja de Los Locos per avaluar la capacitat de resposta del dispositiu municipal davant d'un possible ofegament amb parada cardiorespiratòria.

L'actuació va permetre comprovar la coordinació entre els diferents professionals, l'aplicació correcta dels protocols establerts i els temps necessaris per rescatar, atendre i traslladar una víctima en una situació d'aquestes característiques.

L'exercici es va desenvolupar durant la temporada alta amb el propòsit de reproduir unes condicions tan properes com sigui possible a una emergència real. Per això, es van mobilitzar una moto aquàtica, un vehicle de coordinació i una ambulància de Suport Vital Bàsic (SVB), a més d?una motxilla d?intervenció, un equip d?oxigenoteràpia, un desfibril·lador, una llitera i un tauler espinal.

RESCAT I ATENCIÓ SANITÀRIA DE LA VÍCTIMA

L'operatiu va començar a les 11.35 hores, moment en què el socorrista va iniciar l'aproximació a la persona que es trobava a l'aigua. La moto aquàtica va ser activada a les 11.37 hores i, un minut després, tant el socorrista com l'embarcació de rescat havien arribat a la zona on hi havia la víctima.

L'extracció i aproximació fins a la riba van quedar completades a les 11.39.50 hores. Un cop a terra, els socorristes van començar immediatament les maniobres de reanimació cardiopulmonar bàsica i van aplicar oxigenoteràpia i desfibril·lació mentre esperaven l'arribada dels tècnics sanitaris. La víctima va ser posteriorment immobilitzada i traslladada mitjançant llitera i tauler espinal fins a l'ambulància de Suport Vital Bàsic.

El vehicle sanitari, activat des de l'inici de l'exercici, va arribar a la platja a les 11.43 hores. En aquell moment va començar l'assistència per part dels tècnics sanitaris i, a les 11.46 hores, es va iniciar el trasllat simulat al centre hospitalari.

BONS TEMPS DE RESPOSTA I COORDINACIÓ

La intervenció va tenir una durada total de 13 minuts i 23 segons i va concloure a les 11.48 hores. L'informe d'avaluació qualifica l'actuació com una bona intervenció, en destaca els temps registrats i no recull cap objecció a les diferents fases analitzades.

Aquests exercicis permeten avaluar l'eficàcia dels protocols d'emergència, reforçar la coordinació entre els diferents professionals i comprovar la capacitat operativa del servei de salvament i socorrisme davant de situacions que es puguin produir a les platges del municipi.

El regidor de Platges, Antonio Vidal, ha assenyalat la importància de continuar realitzant aquest tipus d'actuacions, especialment durant els mesos de més afluència d'usuaris, per garantir una resposta ràpida, coordinada i eficaç davant de qualsevol emergència al litoral de Torrevella.