Informe estadístic d'afluència de visitants a l'oficina d'informació turística del passeig Vistalegre al juliol i l'agost

El total de visitants atesos durant aquest estiu ha estat de 6.006 (2.579 al juliol i 3.427 a l'agost)
01.09.2021
Oficina de Turismo Torrevieja
Entre els turistes estrangers que han visitat l'oficina de turisme destaquen els francesos (29,3%) i belgues (19%), representant gairebé el 50% dels visitants d'origen internacional

Entre les consultes sobre informació local, destaquen les Salines, representant el 57,1%, seguit del Submarí S-61 Delfín amb 12,6%, l'illa de Tabarca amb 11,7%, i l'oferta d'esports nàutics 4,9 %

L'ocupació hotelera durant el mes de juliol va superar el 74% i, a l'agost, del 81%, i la mitjana d'aquest període estival era del 78%, pràcticament igual que a l'estiu del 2019.

La regidora de Turisme de l'Ajuntament de Torrevieja, Rosario Martínez Chazarra, ha donat a conèixer les estadístiques d'afluència dels visitants a l'oficina d'informació turística del passeig Vista Alegre durant els mesos de juliol i agost del 2021.

El total de visitants atesos a l'oficina d'informació turística durant aquest estiu (juliol i agost) ha estat de 6.006 visitants (2.579 al juliol i 3.427 a l'agost), i el 45,78 % correspon a demandes de turistes nacionals i la resta, un 52,28%, a demandes de turistes internacionals. Cal destacar que per primera vegada des de la pandèmia el turisme internacional supera lleugerament el nacional. Els usuaris turístics van fer un total de 7.289 consultes.

Pel que fa al 2020, hi ha hagut un important increment d'atenció presencial; mentre que l'any passat es van atendre 2.300 persones durant el període estival, aquesta xifra ha estat superada aquest any acudint gairebé el triple de persones a l'oficina de turisme i, respecte a l'any 2019, les xifres es van aproximant, amb només un 16% menys d'afluència. Probablement l'alta taxa de vacunació està animant la gent a acudir sense por a la nostra oficina de turisme i per això han de consultar informació el més actualitzada possible.

Dades comparatives del 2020 i 2021

L'oficina principal, ubicada al Passeig Vista Alegre, rep la majoria dels visitants degut principalment a la seva cèntrica localització i l'ampli horari, ja que roman oberta des de les 9:00 fins a les 20:00 hores, i dissabtes i festius de 09.30 a 13.30 hores, compatibilitzant els horaris de la demanda nacional i internacional.

El dia de màxima afluència de tot l'estiu ha estat el dimarts 10 d'agost, amb 278 persones, seguit del 4 d'agost, amb unes 268 persones.

Principals mercats emissors. Estiu 2021

Com és habitual, la Comunitat de Madrid encapçala els visitants nacionals, representant el 26,6% del total, seguida dels locals amb un 23,1%, del País Valencià amb 14,7% i del País Basc amb 10 ,2%.

Entre els turistes estrangers s'accentua la proximitat entre francesos i belgues ocupant el 29,3% i el 19% respectivament (representant gairebé el 50% de les visites), seguits de britànics, suecs i alemanys. S'aprecia un increment de turistes procedents de l'Est d'Europa com a polonesos.

Demandes

Del total de consultes realitzades, el 38% és sobre informació local, un 14,3 sobre activitats culturals, seguits del transport amb 10,2%.

Entre les consultes locals destaquen les Salines, representant el 57,1% seguit del Submarí “Delfín” amb 12,6%, illa de Tabarca amb 11,7% i els esports nàutics 4,9%.

Ocupació hotelera estiu 2021

L'ocupació hotelera durant el mes de juliol va superar el 74% i, a l'agost, del 80,30%, i la mitjana de tot el període estival era del 78%. Per categories, l'únic establiment de 4 estrelles al mes d'agost va tenir un 96,22% d'ocupació i va superar el mes de juliol. Els establiments de tres estrelles han tingut un 83,48% a la primera quinzena d'agost i un 78,47% a la segona, superant-ne alguns el 90%. Pel que fa als blocs d'apartaments, les dades facilitades arriben al 91,77% durant el mes d'agost passat.

En general, les dades s'aproximen a l'any 2019, en què la mitjana global de l'estiu va ser del 77,9%.

Evolució al llarg del present any en atenció presencial

S'aprecia un increment notable tant del mes d'abril a maig com del mes de maig a juny i, finalment, de juliol a agost.