Brilla Torrevella reuneix 50.000 persones i assoleix un impacte econòmic de 8 milions d'euros a la segona edició

19.08.2022
brilla

Més de 100 milions de persones han pogut conèixer el festival a través de les xarxes socials, premsa, ràdio i televisió

Brilla Torrevella tanca la segona edició després de tres setmanes d'actuacions i activitats programades. El festival, impulsat per sis joves promotors alacantins, ha aconseguit reunir 50.000 persones aconseguint assolir un impacte econòmic de 8 milions d'euros a la segona edició. Així mateix, més de 100 milions de persones, tant a nivell nacional com internacional, han pogut seguir el festival a través de xarxes socials, premsa, ràdio i televisió.

El 12 d'agost passat, Brilla Torrevieja va posar el colofó de final a les 26 actuacions programades als diferents escenaris distribuïts per tota la ciutat. Durant el segon cicle, 18.000 persones han acudit a les diferents actuacions de pagament celebrades al Principal Stage i 30.000 persones han assistit a la resta d'actuacions gratuïtes distribuïdes al Vegafibra Stage, Red Stage i Agamed Stage. Aquestes xifres, que pugen a un total de 50.000 assistents de tots els perfils i edats. “En tot moment volíem que qualsevol persona pogués conèixer el festival sense importar el lloc on es trobés. Gràcies a la difusió que hem estat duent a terme a xarxes, premsa, ràdio i televisió, més de 100 milions de persones han pogut estar al dia de tot el que passava durant tot el transcurs Brilla Torrevieja”, destaca Pablo Pamies, un dels promotors del festival.

Així mateix, pel que fa a les xifres de turisme de la ciutat de Torrevella, el festival ha aconseguit atraure 35.000 visitants tant nacionals com internacionals. "Durant aquesta segona edició hem aconseguit atreure un públic molt més ampli, tant de la comarca com de tota la província d'Alacant i limítrofs, així com d'altres províncies que són font de turisme per a la ciutat, com Madrid o Bilbao", destaca Pamies.

Impacte econòmic de Brilla Torrevella

Pel que fa a la repercussió econòmica, el festival ha aconseguit assolir un impacte de 8 milions d'euros, entre els quals 3 milions d'euros han estat generats directament pel festival i 5 milions d'euros han repercutit als diferents hotels, restaurants, cafeteries i altres comerços de Torrevella.

Tot i que fa menys d'una setmana que va acabar la segona edició del festival, celebrat sense cap mena d'incident ni aldarull, els promotors ja tenen al cap traspassar fronteres i iniciar converses per poder comptar en futures edicions amb el suport de la Generalitat Valenciana , continuant així amb la seva tasca per aconseguir posicionar tant a la ciutat de Torrevella com al Baix Segura com a destinació musical referent de la Província d'Alacant.