L´Alcalde presenta l´estudi de trànsit de tota la zona d´influència del port de Torrevella

02.09.2022
trafico

L'alcalde de Torrevella, Eduardo Dolón, acompanyat per la vicealcaldessa i regidor de Comerç i Hostaleria, Rosario Martínez, i l'edil de Trànsit, Federico Alarcón, ha presentat avui l'estudi de trànsit realitzat per a tota la zona d'influència de la futura zona del port de Torrevella.

Un estudi de trànsit adjudicat a la mercantil DESENVOLUPAMENT, ORGANITZACIÓ I MOBILITAT, SA per un import 16.093 euros (IVA inclòs), permetrà conèixer l'ordenació de vials d'accés al port que s'ha dissenyat, tant des del punt de vista dels vehicles particulars que accedirien a les instal·lacions del centre d'oci i la zona d'hippies i fira, com del funcionament del transport públic, així com els fluxos de trànsit propis de les actuals instal·lacions portuàries (llotja, port esportiu Marina Salinas i Reial Club Nàutic Torrevella ).

Eduardo Dolón ha informat que aquest estudi planteja que el trànsit d'entrada al port pot tenir nivells de circulació força acceptables, ja que proposa que el trànsit entri al port de Torrevella mitjançant dos carrils d'entrada pel Passeig Vistalegre i que tindrà, a més, un carril de sortida. Per tant, afegeix l'alcalde, s'augmenta la secció de calçada al vial, per la qual cosa s'haurà de condicionar la mitjana actualment existent. Així mateix, a la intersecció del carrer Sant Policarp amb Ramón Gallud, es planteja una rotonda per millorar la circulació del trànsit. A més, es projecta una gran segona rotonda de 32 metres de diàmetre, just a l'actual confluència del carrer Maria Parodi amb l'Avinguda de la Llibertat. Aquesta serà la rotonda dentrada de trànsit al port pel vial nou que es construirà i que permetrà articular els fluxos dentrada i sortida del port.

D'aquesta manera, es peatonalitza en la seva integritat l'Avinguda de la Llibertat plantejant la conversió en zona de vianants de part del carrer Rambla Juan Mateo, i s'està estudiant la possibilitat d'ampliar les vianants esmentades a altres vials com puguin ser part del carrer Pedro Lorca o Ramón i Cajal. Tot això indica l'alcalde, amb reserves de carrils de servei per a accés a garatges, subministrament a locals d'hostaleria i comerç, garantint la circulació de vehicles d'emergència.

Eduardo Dolón ha destacat la presència i la importància del transport públic en aquesta zona, que tindrà una parada de bus just davant de l'actual entrada al port, amb parada entre el Casino de Torrevella i la Plaça Waldo Calero. A més, es preveu que el tram de Maria Parodi des de la rotonda fins al carrer Ramon Gallud canviï de sentit i sigui semipeatonal, amb circulació únicament de transport públic. Així mateix, al mateix carrer Maria Parodi s'establiria una parada de taxi, concretament a la Plaça Castelar, que serà remodelada.

PARTICIPACIÓ DE VEÏNS, HOSTALERS I COMERCIANTS I DE LA ZONA

L'alcalde ha informat que la intenció de l'equip de Govern del Partit Popular és donar a conèixer tota aquesta informació a veïns, comerciants i hostalers de la zona, ja que, en base a aquest estudi de trànsit, es procedirà a encarregar la redacció del Projecte dUrbanització, el qual contemplarà la solució viària definitiva. Per això, afegeix Eduardo Dolón, “ens posem a disposició dels ciutadans perquè ens facin arribar els suggeriments i les aportacions que considerin oportunes”.

En aquest sentit, l'alcalde ha posat com a exemple que el Passeig Vista Alegre té capacitat per assumir tres carrils, que seran dos d'entrada (un per al port i un altre per a ciutat) i un de sortida, amb connexió a les transversals Patricio Pérez, Clement Gosálvez, Azorín i Chapaprieta. En el disseny del vial del passeig es planteja a l'estudi que sigui sense mitjana, encara que des de l'Ajuntament es prefereix que es quedi una mitjana respectant l'alineació de palmeres.

Una altra qüestió, ha afegit Eduardo Dolón, és determinar l'abast de la semipeatonalització dels voltants al Passeig de la Llibertat (Rambla Juan Mateo, Ramón y Cajal, María Parodi i Pedro Lorca entre d'altres).

Un cop aclarides totes aquestes qüestions es definirà la solució al projecte d'urbanització, que permetrà arrencar les obres.

La primera autoritat municipal ha declarat que, si tot va bé i s'obtenen les autoritzacions corresponents per part de la Generalitat Valenciana, començarien les obres a la nova rotonda d'entrada al port abans de final d'any, un cop enderrocats els edificis de Capitania Marítima i Administració del Port. D'aquesta manera, es podrà connectar la rotonda amb el nou vial central del port, les obres del qual són a càrrec del concessionari de les obres del Centre d'Oci.

Finalment, l'alcalde també ha informat que aquest matí ha tingut una reunió amb els hostalers de la zona per informar de tots aquests aspectes, i que aquesta tarda ha mantingut una nova reunió informativa amb veïns i comerciants de la zona.