Adjudicada la redacció del projecte d'obra per a la rehabilitació de "La Plasa"

El pressupost de licitació és de 308.596 euros (IVA inclòs) i el termini d'execució per a la redacció del projecte és de dos mesos
15.03.2024
la plasa
L'alcalde de Torrevella, Eduardo Dolón, ha informat que després de la redacció del projecte sortiran a licitació les obres i, posteriorment, seran adjudicades, per la qual cosa s'espera que al llarg del present any 2024 es puguin començar a executar les mateixes

La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Torrevella ha aprovat avui al matí l'adjudicació de la redacció del projecte d'obra per a la rehabilitació de l'edifici de “La Plasa”, per un pressupost de licitació de 308.596 euros (IVA inclòs), a la UTE CAYETANO BERNABÉ ENGINYER I ASSOCIATS, SOCIETAT LIMITADA- JORGE JUAN BERNABÉ BROTONS I SALVADOR BRU ZAMBUDI, UNIÓ TEMPORAL D'EMPRESES. Un cop adjudicada a la Junta de Govern Local el termini d'execució per a la redacció d'aquest projecte és de dos mesos

L'alcalde de Torrevella, Eduardo Dolón, ha informat que després de la redacció del projecte sortiran a licitació les obres i, posteriorment, seran adjudicades, per la qual cosa s'espera que al llarg del present any 2024 puguin començar-les. Tot això, afegeix Eduardo Dolón, havent estat coordinat i consensuat amb els venedors del mercat municipal de “La Plasa” després de diverses reunions tant amb ell com amb la regidora de Comerç i Hostaleria, Rosario Martínez.

UN NOU DISSENY INTEGRAT AMB L'ENTORN URBÀ

El projecte que defineix la futura edificació és totalment diferent de l'actual, guanyant transparència a l'exterior, tant al propi espai del mercat d'abastaments com a les plantes superiors, integrat amb l'entorn urbà i, sobretot, generant una gran activitat administrativa.

El mercat de proveïments municipal es troba a la superfície total de la planta baixa, i amb aquesta actuació es pretén obrir el mercat cap a l'exterior, habilitant al voltant de 25 punts de proveïment compatibles amb llocs de restauració, valorant-se l'opció de crear punts de venda cap a l'exterior. Així mateix, s'eliminaran les escales automàtiques exteriors, canviant la circulació interior per una escala central.

A les plantes superiors es plantegen aules de formació, aula d'estudi i sales polivalents, així com serien ubicades a les plantes esmentades les dependències de l'Oficina de la Regidoria de Comerç i l'Oficina del Centre Comercial Obert Urbà.

A més, l'edifici haurà de comptar amb diverses de les diverses dotacions requerides dins del programa d'implantació del Centre Comercial Obert, sufragat amb fons de la Unió Europea.

Tots aquests aspectes plantejats per l'ajuntament al programa de necessitats a implantar a l'edifici, hauran de quedar definits al projecte que, a partir d'aquest moment, l'equip redactor ha d'elaborar en el termini de dos mesos, si bé n'hi haurà presentar-ne l'avenç en un termini de 30 dies.

Finalment, es reformula totalment el sentit de circulació de l'edifici i es mantindran els quatre accessos a l'immoble, ampliant-se l'entrada principal pel carrer d'Azorín, en eliminar les actuals escales automàtiques i els dos ascensors, incloent-hi la reurbanització exterior de l'entorn de l'edifici .