Aprovat el projecte d'electrificació secundària de la zona portuària, que compta amb un pressupost base de licitació de 1.067.849,36 euros

Aquesta actuació garanteix un subministrament segur, eficient i flexible a tota hora de la zona de fira del recinte portuari
14.04.2025
obra
D'altra banda, avui divendres obre al trànsit rodat el nou vial provisional d'accés a la zona portuària

La Junta de Govern Local (JGL) de l'Ajuntament de Torrevella ha aprovat el projecte d'electrificació secundària de la zona portuària, que té un pressupost base de licitació de 1.067.849,36 euros (IVA inclòs) i un termini d'execució de les obres de tres mesos.

Una actuació que forma part del conjunt d'obres que l'Ajuntament duu a terme dins la urbanització del Port de Torrevella i zones adjacents. El punt de partida del present projecte correspon a la finalització del projecte d'execució d'electrificació primària del recinte portuari, una infraestructura bàsica per al subministrament elèctric, on es desenvolupen totes les canalitzacions i infraestructures necessàries per a l'execució de les actuacions previstes al projecte global.

SUBMINISTRAMENT ELÈCTRIC PER A TOTA LA ZONA DE FIRA

Aquesta intervenció amplia i adapta aquesta infraestructura per atendre les demandes de la zona de fira, garantint un subministrament segur, eficient i flexible en tot moment. La necessitat principal que motiva aquesta intervenció rau en la variabilitat estacional i estructural de la configuració de la fira, que canvia en funció de l'època de l'any i dels esdeveniments programats (configuració de la fira a l'hivern, configuració de la fira a l'estiu i configuració de la fira per Setmana Santa i altres usos com la Fira de Maig i diferents esdeveniments). Aquestes variacions impliquen requisits energètics diferents tant en ubicació com en potència demandada, cosa que fa imprescindible un disseny de xarxa elèctrica que permeti una alta adaptabilitat.

Per tot això, s'ha dissenyat un sistema de canalitzacions elèctriques soterrades acompanyat d'un cablejat estratègic que permet l'alimentació dels diferents llocs en totes les configuracions possibles, optimitzant així l'operativitat i reduint els temps d'implantació de les instal·lacions. La solució tècnica proposada contempla una xarxa malmesa de canalitzacions subterrànies amb arquetes de registre estratègicament distribuïdes, que permeten derivacions i connexions segons les necessitats puntuals de lʼesdeveniment.

Per acabar, cal destacar que el sistema s'ha dimensionat tenint en compte criteris de seguretat elèctrica, accessibilitat per a manteniment, i compatibilitat amb les infraestructures ja executades en el marc del projecte d'electrificació primària. Una actuació que garanteix, no només la cobertura de la demanda actual, sinó també l'escalabilitat de la instal·lació davant de possibles ampliacions futures o noves configuracions del recinte firal, alineant-se amb els objectius globals de renovació i posada en valor del port de Torrevella. Un cop ja ha estat aprovat el projecte en Junta de Govern Local, s'està ultimant el plec de condicions i característiques tècniques per a la licitació en els propers dies.

AVUI OBRI AL TRÀNSIT EL NOU VIAL D'ACCÉS A LA ZONA PORTUÀRIA

D'altra banda, divendres obre al trànsit rodat el nou vial provisional d'accés a la zona portuària, amb un carril de circulació per als dos sentits que comunica la rotonda d'accés al port amb l'accés a la zona del Dic de Llevant i al carrer Ramon i Cajal.