Torrevella presenta el seu Pla Estratègic de Turisme 2025-2029. Un model de desenvolupament sostenible, competitiu i innovador

13.06.2025
-

L'Ajuntament de Torrevella ha presentat avui el seu nou Pla Estratègic de Turisme 2025-2029, un full de ruta que defineix el model de desenvolupament turístic que la ciutat seguirà durant els propers cinc anys. L'objectiu és clar: transformar Torrevella en una destinació més competitiva, sostenible i innovadora, adaptada a les noves necessitats del mercat turístic.

L'alcalde de Torrevella, Eduardo Dolón, la vicealcaldessa i regidor de Turisme, Rosario Martínez, el director de Turisme Costa Blanca, José F. Mancebo, i el redactor del Pla Estratègic, Samuel Rodríguez, han al saló d'actes del Centre de Turisme (CdT) aquest pla, alineat amb l'actual
altres iniciatives de millora contínua consolida una estratègia transversal basada en la sostenibilitat, la governança, la digitalització i la innovació.

Objectius operatius del pla

El Pla Estratègic estableix cinc grans objectius operatius:

1. Posicionar Torrevella com a destinació pioner en sostenibilitat, governança, digitalització i innovació per millorar-ne la competitivitat.

2. Avançar en la qualitat turística i en el model de Destinació Turística Intel·ligent (DTI), amb decisions basades en dades i evidències.

3. Desestacionalitzar l'oferta turística i impulsar productes atractius i generadors de demanda durant tot l'any.

4. Reforçar el posicionament de la destinació més enllà del sol i platja, atraient viatgers nacionals i internacionals.

5. Incrementar el PIB municipal dinamitzant leconomia turística en benefici de residents, empresaris i gestors locals.

Missió i visió del pla

La missió d'aquest ambiciós pla és executar les actuacions previstes tant al PSTD com al mateix Pla Estratègic, enfortint la gestió de la destinació i fomentant la col·laboració publicoprivada per impulsar la competitivitat de Torrevella.

La visió projectada és convertir la ciutat en una destinació turística atractiva i diversa, adaptada a tots els públics i reconeguda pel seu compromís amb la sostenibilitat, la innovació i la qualitat.

Vuit estratègies clau per al desenvolupament turístic
El pla s'articula al voltant de vuit estratègies fonamentals:

1. Enfortiment de la governança turística i la competitivitat de la destinació.

2. Planificació intel·ligent mitjançant el desenvolupament del model DTI.

3. Adaptació al canvi ia les necessitats ambientals, amb la sostenibilitat com a eix principal.

4. Aposta per la qualitat turística com a element diferenciador.

5. Desestacionalització mitjançant una oferta turística local diversa.

6. Promoció del producte turístic i de Torrevella com a ciutat cosmopolita.

7. Definició destratègies específiques per a públics objectiu.

8. Orientació a mercats prioritaris per a la destinació.

Això permetrà a Torrevella continuar creixent de manera cohesionada amb el territori del Baix Segura i generar sinergies amb altres destinacions. Així mateix, hem identificat clarament a qui ens volem adreçar: famílies, parelles, sèniors, nòmada digitals, viatgers internacionals i, també, al turisme de negocis.

Una aposta per mercats de proximitat però també per reforçar la nostra presència en mercats nacionals i
internacionals. Tot això es concreta en 30 actuacions molt específiques, des de la creació de Visit Torrevieja, una nova entitat de gestió turística, fins a plans de turisme accessible, noves experiències turístiques, ajuts al comerç local, màrqueting per productes, mobilitat sostenible i renovació del teixit turístic local.

Pla d'acció: quatre grans línies estratègiques
El document també contempla un pla d'acció estructurat en quatre línies estratègiques:

 Governança, intel·ligència, qualitat i sostenibilitat.

 Millora de l'escenari turístic.

 Desenvolupament i diversificació de productes turístics.

 Experiències, comunicació, promoció i comercialització.

Finalment, amb aquest nou Pla Estratègic, Torrevella reafirma el seu compromís amb un model de turisme modern, eficient i adaptat als reptes del futur, consolidant-se com a referent turístic a nivell nacional i internacional.

Un Pla amb una visió clara i compartida: créixer en quantitat però sobretot en qualitat, generant més oportunitats per a la nostra ciutat i oferint al visitant una experiència única, diversa i sostenible.