Presentat el programa de rutes ecoturístiques guiades 2026 al Parc Natural de les Llacunes de La Mata i Torrevella i al Paratge Natural Molí de l'Aigua
La Regidoria de Turisme de l'Ajuntament de Torrevella ha donat a conèixer la programació de Rutes Ecoturístiques Guiades 2026, una completa proposta d'activitats gratuïtes que es duran a terme al Parc Natural de les Llacunes de La Mata i Torrevella i al Paratge Natural Municipal Molino de l'Aigua.
El programa, que es desenvoluparà del febrer al novembre, inclou diferents itineraris temàtics dirigits a tots els públics, amb places limitades i participació gratuïta mitjançant inscripció prèvia.
Les inscripcions es poden realitzar per internet a través del web: www.turismodetorrevieja.com , per telèfon trucant a l'Oficina Municipal de Turisme 96 570 34 33 o presencialment a l'esmentada oficina, ubicada al Passeig Vista Alegre s/n al costat del Reial Club Nàutic de Torrevella. La inscripció es podrà fer amb una antelació de 3 setmanes. Les rutes són en espanyol i anglès. El màxim de participants per ruta és de 50 persones en el cas del Parc Natural i de 25 a cadascun dels torns del paratge Natural Molino de l'Aigua. La durada de la ruta és d'unes 3 hores i mitja al Parc Natural de la Mata, i d'hora i mitja al Paratge Natural Municipal Molino de l'Aigua.
LES RUTES DISPONIBLES SÓN:
-Ruta General
-Ruta Ornitològica
-Ruta Vinyes i Sal
-Ruta Molí de l'Aigua
-Ruta Nocturna Estival (Vinyes i Sal Night – Summer)
HORARIS:
-Parc Natural de La Mata
Ruta diürna: d'octubre a juny. Hora: de 10.00 a 13.30. Dies: dissabte o diumenge, 2 al mes.
Ruta nocturna: juliol, agost. Hora: de 20.00 a 23.30 h. Dies: dilluns i divendres.
-Paratge Natural Municipal Molí de l'Aigua: primer torn a les 10:00 hi segon a les 12:00 h.
Hi ha dos horaris diferents el dia que es realitzen: a les 10.00 ia les 12.00 h. Durada hora i mitja.
RUTES DIURENES PARC NATURAL LA MATA:
-General. El gran secret de la llacuna. Amb aquesta ruta guiada per a petits i grans coneixeràs els valors naturals i culturals de la Llacuna de la Mata de la manera que millor s'aprèn… divertint-te!!
-Ornitològica. Les aus del parc natural. El Parc Natural de les Llacunes de la Mata-Torrevieja és un entorn ideal perquè petits i grans s'iniciïn en una passió que comparteixen milers de persones a tot el món: l'observació d'aus.
-Vinícola. La Mata, vinyes daigua i sal. Caminarem entre vinyes, el Mar Mediterrani i la Llacuna de la Mata, descobrint-te la biodiversitat que alberga i la història de generacions de vinaters i saliners que treballen aquestes terres des de fa segles.
RUTES NOCTURNES PARC NATURAL LA MATA: JULIOL I AGOST:
A la llum de la lluna a l'estiu et descobrirem la Llacuna de la Mata quan el sol comença a caure-hi. A la nit la foscor ho envolta tot i els nostres sentits s'aguditzen, submergint-nos en la màgia i el misteri d'aquest aiguamoll... una altra llum, altres sons, altres éssers vius.
RUTES AL PARATGE NATURAL MUNICIPAL MOLÍ DE L'AIGUA:
El Paratge Natural del Molí de l'Aigua, a La Mata, és un exemple perfecte de l'ampli sistema dunar que abans predominava al litoral de la província d'Alacant i avui dia n'ha vist molt reduïda la presència.
Al paratge hi ha una rèplica del Molí de l'aigua, un dels pocs pous d'aigua dolça oberts a prop del litoral. Al paratge hi ha una rèplica del Molí de l'aigua, un dels pocs pous d'aigua dolça oberts a prop del litoral, sent utilitzat pels treballadors de la indústria salinera. Lloc de trobada: aparcament situat a l'Avda. de Soria, al costat de la senda de vianants de La Mata