Aprovat l'expedient de contractació per al manteniment de les vies públiques del terme municipal de Torrevieja

El contracte, que tindrà una vigència de quatre anys (2+2), puja a un total de 4.000.000 euros, fet que suposa una inversió de 1.000.000 euros a l'any
02.07.2021
JGL
El regidor secretari de la Junta de Govern Local (JGL) de l'Ajuntament de Torrevella, Federico Alarcón, ha informat que en Junta de Govern celebrada avui al matí ha estat aprovat l'expedient de contractació del manteniment, conservació i reparació de vies públiques del terme municipal de Torrevella, especialment els que formen part de la calçada de trànsit i voreres, i incloent també les vies de vianants i, en general, elements de domini i ús públic que el PGOU qualifica com a tal, estiguin urbanitzats o no, excloent-ne les zones verds que de la mateixa manera el PGOU qualifica com a tal, exceptuant aquells serveis que ja estan inclosos en algun altre contracte de manteniment (enllumenat públic, semàfors, senyalitzacions viàries etc…).

La regidora de Qualitat dels Serveis Urbans, Sandra Sánchez, ha explicat que Torrevella és una ciutat el desenvolupament urbanístic de la qual ha estat bàsicament horitzontal. Això implica l'aparició de multitud de nous carrers, zones d'estada, zones de vianants i passejades.

Fins fa pocs anys les reparacions i les millores d'aquests elements eren dutes a terme pel mateix Ajuntament, encara que el gran increment de carrers, l'aparició de noves voreres i calçades han fet insostenible el manteniment de totes aquestes infraestructures de manera directa.

Per tant, ha afegit Sandra Sánchez, es fa necessària la contractació externa de la infraestructura de les vies públiques perquè siguin adequades sota el punt de vista de la seguretat i l'accessibilitat que se'ls requereix.

El contracte, que tindrà una vigència de quatre anys (2+2), puja a un total de 4.000.000 d'euros, fet que suposa una inversió de 1.000.000 d'euros a l'any.

Per optimitzar recursos i millorar la qualitat dels treballs a realitzar, el terme municipal es dividirà en 11 zones de treball:

· Zona 1. Torrevella Oest . Els Balcons, Els Alts.

· Zona 2. Torrevella Sud . Rosada del Mar, Punta Prima, Mar Blava, La Veleta.

· Zona 3. Barri de Sant Roc . Des de Villa Amalia fins al carrer Portalicos.

· Zona 4. Centre Urbà . Des de Portalicos fins al carrer Palangre, i des de la costa fins a l'eix Avda. París – Calera – Pascual Flores – Ronda Ricardo Lafuente – Ronda César Cánovas.

· Zona 5. Costa . Des del carrer Palangre fins a l'Avda. de l'Aigua, i des de l'eix Avda. París – Zorrilla – Ronda José Samper fins a la costa.

· Zona 6. Urbanitzacions centre . Des de l'eix Avda. París – Zorrilla – Ronda José Samper fins a l'Avda. Cortes Valencianes, i des de la Ronda José Samper fins a l'eix Avda. París – Calera – Pascual Flores.

· Zona 7. Sector 25 . Des de l'Avda. Cortes Valencianes fins a la carretera N-332, i des de l'enllaç amb la carretera fins a la Ronda Ricardo Lafuente.

· Zona 8. La Mata . Des de l'Avda. de l'Aigua i Ronda José Samper fins al final del terme municipal, i de la carretera N-332 fins a la costa.

· Zona 9. Urbanitzacions Nord . Torreta Florida, Torreta I, Torreta II, Torreta III, Alts del Limonar, Parc Natural, Doña Inés i Jardí del Mar.

· Zona 10. Torrevella Nord . El Chaparral, La Siesta, San Luis i El Limonar.

· Zona 11. Resta del terme municipal , en general zones de sòl no urbanitzable.

Així, aquests elements a mantenir són, bàsicament, els següents: paviments de vorera, paviments de calçada de trànsit o de vianants, vorades, bancs, seients i mobiliari urbà, elements decoratius, bustos, estàtues, monòlits etc., bol·lards i elements de limitació d'accessos, així com altres possibles elements que puguin existir a la via pública i no estiguin contemplats en aquesta llista.

Sandra Sánchez ha destacat que els treballs s'iniciaran dins del termini següent, a partir de la recepció de l'ordre de treball qualificant-se com a:

-Ordinàries i No urgents . S'iniciaran els treballs en un termini no superior a 7 dies o bé s'inclouran al pla d'acció del mes següent, depenent de la necessitat.

-Urgents. Cal iniciar els treballs sempre en terminis inferiors a 48 hores.

-Molt urgents. Cal iniciar els treballs com a màxim a les 3 hores de la recepció de l'ordre de treball.

Així mateix, els treballs es dividiran en diversos serveis: inspecció, conservació i manteniment de vies públiques i reparació d'elements de la via pública

Durant tota la vigència del contracte, la mercantil adjudicatària haurà de disposar d'almenys un equip de retingues per fer front a reparacions urgents i emergències quant a possibles trencaments, enfonsaments o qualsevol problema que sorgeixi a la via pública i que requereixi d'atenció immediata per la seva perillositat o manca de seguretat.

Aquesta retinguda estarà formada, almenys, per dos operaris (1 oficial i 1 ajudant) amb la maquinària i materials necessaris per fer front a les actuacions esmentades. Aquest equip mínim haurà d'estar disponible cada dia, les 24 hores del dia i de dilluns a diumenge.

Finalment, la mà dobra daquest servei estarà compost per: 1 tècnic mitjà o superior, el contractista designarà una persona com a encarregat general. Serà el responsable directe del contracte; 1 tècnic mitjà o superior, a peu dobra i hauran daportar almenys 1 inspector i 3 equips constituïts pel personal adequat a les necessitats de lactuació.