La Junta de Govern Proposa a la mercantil Caselles Valero SL adjudicatària del contracte per al manteniment de les vies públiques del terme municipal de Torrevieja

La JGL requereix a l'empresa que dins del termini de 10 dies hàbils presenti la documentació establerta al plec de clàusules administratives
14.01.2022
CONTRATO_PARA_EL_MANTENIMIENTO_DE_LAS VÍAS_PÚBLICAS
El contracte, que té una vigència de quatre anys (2+2), puja a un total de 4.000.000 euros, fet que suposa una inversió de 1.000.000 euros a l'any

El regidor secretari de la Junta de Govern Local (JGL) de l'Ajuntament de Torrevieja, Federico Alarcón, ha informat juntament amb l'edil de Qualitat dels Serveis Urbans, Sandra Sánchez, que la JGL ha proposat com a adjudicatària del procediment obert per a la contractació del Manteniment, de les vies públiques del terme municipal de Torrevella a la mercantil CASELLES VALERO SL

Després de la proposta aprovada en Junta de Govern es requereix a l'empresa que dins del termini de 10 dies hàbils presenti la documentació establerta al plec de clàusules administratives i presenti la garantia definitiva, equivalent al 5% del pressupost base de licitació.

Sandra Sánchez ha explicat que es tracta d'un important i necessari contracte que inclou el manteniment, conservació i reparació de vies públiques de Torrevieja, especialment els que formen part de la calçada de trànsit i voreres, incloent-hi també les vies de vianants i, en general, elements de domini i ús públic que el PGOU qualifica com a tal, estiguin urbanitzats o no, excloent-ne les zones verdes que de la mateixa manera el PGOU qualifica com a tal, exceptuant aquells serveis que ja estan inclosos en algun altre contracte de manteniment (enllumenat públic, semàfors, senyalitzacions viàries etc.)

Així, els elements a mantenir són, bàsicament, els següents: paviments de vorera, paviments de calçada de trànsit o de vianants, vorades, bancs, seients i mobiliari urbà, elements decoratius, bustos, estàtues, monòlits etc., bol·lards i elements de limitació d'accessos, així com altres possibles elements que puguin existir a la via pública i no estiguin contemplats en aquesta llista.

El contracte, que tindrà una vigència de quatre anys (2+2), puja a un total de 4.000.000 euros, fet que suposa una inversió de 1.000.000 euros a l'any.

La regidora de Qualitat dels Serveis Urbans ha concretat que per optimitzar recursos i millorar la qualitat dels treballs a realitzar, el terme municipal es dividirà en 11 zones de treball:

  • Zona 1. Torrevella Oest. Els Balcons, Els Alts.
  • Zona 2. Torrevella Sud. Rocío del Mar, Punta Prima, Mar Blava, La Veleta.
  • Zona 3. Barri de Sant Roc. Des de Villa Amalia fins al carrer Portalicos.
  • Zona 4. Centre Urbà. Des de Portalicos fins al carrer Palangre, i des de la costa fins a l'eix Avda. París – Calera – Pascual Flores – Ronda Ricardo Lafuente – Ronda César Cánovas.
  • Zona 5. Costa. Des del carrer Palangre fins a l'Avda. de l'Aigua, i des de l'eix Avda. París – Zorrilla – Ronda José Samper fins a la costa.
  • Zona 6. Urbanitzacions centre. Des de l'eix Avda. París – Zorrilla – Ronda José Samper fins a l'Avda. Cortes Valencianes, i des de la Ronda José Samper fins a l'eix Avda. París – Calera – Pascual Flores.
  • Zona 7. Sector 25. Des de l'av. Cortes Valencianes fins a la carretera N-332, i des de l'enllaç amb la carretera fins a la Ronda Ricardo Lafuente.
  • Zona 8. La Mata. Des de l'Avda. de l'Aigua i Ronda José Samper fins al final del terme municipal, i de la carretera N-332 fins a la costa.
  • Zona 9. Urbanitzacions Nord. Torreta Florida, Torreta I, Torreta II, Torreta III, Alts del Limonar, Parc Natural, Doña Inés i Jardí del Mar.
  • Zona 10. Torrevella Nord. El Chaparral, La Siesta, San Luis i El Limonar.
  • Zona 11. Resta del terme municipal, en general zones de sòl no urbanitzable.

Sandra Sánchez ha destacat que els treballs s'iniciaran dins del termini següent, a partir de la recepció de l'ordre de treball qualificant-se com a:

  • Ordinàries i No urgents. S'iniciaran els treballs en un termini no superior a 7 dies o bé s'inclouran al pla d'acció del mes següent, depenent de la necessitat.
  • Urgents. Cal iniciar els treballs sempre en terminis inferiors a 45 hores.
  • Molt urgents. Cal iniciar els treballs com a màxim a les 3 hores de la recepció de l'ordre de treball.

Així mateix, els treballs es dividiran en diversos serveis: inspecció, conservació i manteniment de vies públiques i reparació d'elements de la via pública.

Durant tota la vigència del contracte, la mercantil haurà de disposar d'almenys un equip de retenció per fer front a reparacions urgents i emergències quant a possibles trencaments, enfonsaments o qualsevol problema que sorgeixi a la via pública i que requereixi d'atenció immediata pel seu perillositat o manca de seguretat.

Aquesta retinguda estarà formada per tres equips, cadascun format per tres treballadors per dos operaris (1 oficial i 2 dimecres) amb la maquinària i materials necessaris per fer front a les actuacions esmentades. Aquest equip mínim haurà d'estar disponible cada dia, les 24 hores del dia i de dilluns a diumenge.