NOVAGOB 2022. Innovació a l'Administració Pública

28.10.2022
Congreso NOVAGOB
El Congrés NovaGob va convertir Cadis en capital de la innovació pública per a la millora de serveis a la ciutadania.

El dijous 20 d'octubre va començar el IX Congrés NovaGob al Palau de Congressos de la capital gaditana.

L'esdeveniment, organitzat per la Fundació NovaGob , va reunir professionals de les administracions públiques i empreses proveïdores de serveis i aplicacions tecnològiques de l'àmbit TIC.

Les dues jornades que va durar l?esdeveniment van servir per compartir i avaluar experiències i donar a conèixer novetats sorgides en matèria de serveis destinats a la ciutadania.

Més de 600 persones es van inscriure a NovaGob 2022 i 130 ponents van intervenir a l'esdeveniment, celebrat en modalitat presencial i retransmès en directe a des del perfil de youtube de la Fundació organitzadora.

Àmbits com el Big Data, eines per a la participació ciutadana en els processos i decisions de les AA.PP., plataformes d'administració electrònica, treball col·laboratiu, realitat augmentada, la intel·ligència artificial o l'enfortiment de la ciberseguretat, van estar al focus de l'ecosistema de la innovació pública que és Novagob.

El principal desafiament que enfronta la digitalització dels serveis públics és, potser, fer-los accessibles a tots els ciutadans, procurant reduir els components de la bretxa digital: persones grans, baixos recursos econòmics i menor formació.

El programa complet de Novagob 2022 és accessible al portal https://www.congresonovagob.com/ . El complet desenvolupament del congrés es troba al canal de Youtube de la Fundació Novagob https://www.youtube.com/channel/UCGAgxEqqj9w1Y_1gLhHXTTA . Els formats van ser molt variats: taules rodones, ponències de 30 minuts, desafiaments de 10 minuts, conferències i tallers pràctics.

L'Ajuntament de Torrevella va participar a la taula rodona LES RUTES DE LA INNOVACIÓ A L'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA , moderada per l'empresa Espublico Servicios Per a L'Administracion SA

L'enregistrament íntegre de la primera jornada de Novagob 2022 es troba a https://www.youtube.com/watch?v=tPQGgY4uvfY&t=80s. La taula rodona a la forquilla de temps 1h:08' a 1h:44' des de l'inici (https://www.youtube.com/watch?v=tPQGgY4uvfY&t=4080s).

Van participar a la taula rodona Vanesa Vilaseca Figueruelo, Responsable d'Innovació, TIC i GD de l'Ajuntament de Vila-seca Francisco Javier Mínguez Parodi, Director General d'Innovació, Modernització i Desenvolupament de l'Ajuntament de Torrevella, Susana Menéndez Seoane, Tècnic de Gestió Documental de la Autoritat

Portuària de Ferrol-San Cibrao. Va actuar com a Moderador Rafael Candela de la Font, Gestor Comercial de Gestiona.

En el cas de Torrevella, passem d‟un ajuntament basat en paper al‟ús generalitzat de l‟administració electrònica.

La implantació de Gestiona, incloent-hi la configuració de la plataforma, incorporació de bases de dades existents, integració amb aplicacions de l'Administració General de l'Estat, formació inicial i altres tasques, va requerir:

  • 90 Sessions Presencials, amb la participació d'onze (11) gestors entre l'1/06/2020 i el 2/07/2020.

  • 125 Sessions Virtuals, amb nou (9) gestors, entre el 22/04/2020 i el 25/06/2020, en comeses de consultoria, implantació i reforç.

A mitjan octubre, el nombre d'anotacions d'entrada al registre electrònic general des de la seva posada en marxa l'1 de juny de 2020 superava la xifra de 250.000, dels quals prop de 148.000 ho havien estat per seu electrònica, és a dir, directament pels usuaris des de casa o oficina, sense intervenció d'empleats municipals. El nombre de firmes digitals realitzades a la plataforma per via web excedia de 280.000, 176.663 expedients electrònics creats, 3.820.264 documents de tota mena, 800 videoconferències celebrades des de la plataforma Gestiona…

A l'horitzó més proper es pretén posar el focus en accions que minimitzin l'impacte de la bretxa digital -apropar l'eAdmon als ciutadans-, maximitzar automatismes per millorar la qualitat dels serveis (rapidesa i experiència d'usuari), introduir capacitats d'analítoica de dades que facilitin la presa de decisions per responsables i empleats públics a tots els nivells i incrementar el nombre de processos integrats a la Plataforma d'Intermediació de Dades (PID) de l'AGE.