El pressupost base de licitació per a la redacció del projecte és de 64.391 euros (IVA inclòs), sent el termini d'execució del contracte d'un mes.
L'Ajuntament ha cursat invitació amb sol·licitud d'oferta als adjudicataris del Lot 2 de l'Acord Marc:
- UTE QUATROTECA.
- UTE OWNplan – JARS.
- XÚQUER-ARQING, SL
En total, seran sis els solars a diferents punts del terme municipal de titularitat municipal, lliures d'edificació, en què es pretén actuar per habilitar-los. Sis aparcaments dissuasius que comptaran, en total, amb una superfície global de més de 150.000 m2.
- APARCAMENT 1 : Avinguda de l'Estació – carrer Urbà Arregui – Canal de l'Acequió de Torrevella N-332. Superfície aproximada 14.573 m2.
- APARCAMENT 2 : Carrer Ciutat de Barcelona – Col·legi Públic Acequión – Avinguda de l'Estació – N-332. Superfície aproximada: 12.789 m2.
- APARCAMENT 3 : Residencial Parc de les Nacions – N-332. Superfície aproximada: 11.350 m2.
- APARCAMENT 4: Avinguda Ramón de la Vall Inclán – Torreta – Carrer José María de Pereda – carrer Emilia Pardo Bazán. Superfície aproximada: 7.102 m2.
- APARCAMENT 5 : Carrer Juan Valera – CV-905 – Avinguda Rosa Mazón Valero. 15.315 m2.
- APARCAMENT 6 : Avinguda Delfina Viudes – n-332 (Parc Antonio Soria – Mercat setmanal de Torrevella). Superfície aproximada: 92.397 m2.
Davant la creixent demanda existent de residents i turistes que reclamen més places d'aparcament a l'entorn del nucli urbà de Torrevella, cal acudir a terrenys de titularitat municipal, lliures d'edificació, per utilitzar-los com a aparcaments dissuasius provisionals, com ja es va comprometre a la seva dia aquest equip de Govern.
Per això, abans de procedir a una actuació de caràcter permanent, l'Ajuntament de Torrevella estima la necessitat d'executar aparcaments de menor escala, en forma d'ús provisional, a les parcel·les existents al municipi. D'aquesta manera, s'ha proposat la implantació d'aquest tipus de dotació provisional de connexió fàcil per al trànsit de vianants que permetin absorbir la demanda de places d'aparcament en entorns propers.
Així mateix, amb l'execució d'aparcaments dissuasius es persegueix assolir canvis en el repartiment modal contribuint a una participació més gran de modes de desplaçament més eficients (transport col·lectiu, mobilitat compartida, vehicles d'alta ocupació) i de mobilitat activa a través de la marxa a peu , la bicicleta, així com disminuir locupació de lespai públic per vehicles privats en calçades i carrils de circulació, a més de disminuir els nivells de contaminació atmosfèrica millorant la qualitat de laire i la salut pública.
La infraestructura de l'aparcament ha de tenir característiques que convidin a utilitzar-lo, de manera que l'usuari tingui bona percepció de qualitat:
Les directrius a seguir seran les següents:
- Ferm calculat i dimensionat per al trànsit de vehicles lleugers o de pes igual o inferior a 3.500 kg.
- Es realitzarà un Estudi de Trànsit amb l'objectiu d'analitzar la incidència de la proposta sobre la xarxa viària, la capacitat i el nivell de servei, així com sobre la interacció en els sistemes de transport públic i mobilitat de vianants.
- Pel que fa a l'accés rodat a l'aparcament des de la xarxa de carreteres, cal dissenyar l'adequació dels accessos de manera que compleix la normativa vigent en matèria de carreteres i sigui un accés ràpid, senzill i funcional.
- El disseny de laparcament ha dassegurar el funcionament adequat, amb simplicitat en els recorreguts dentrada i sortida dels vehicles
- S'estudiarà la ubicació de cartells al municipi que informin sobre l'aforament i la situació de cada aparcament, mostrant cada plafó el nom de l'aparcament seguit del nombre de places de què disposa.
- Instal·lacions generals: drenatge adequat que eviti els problemes d'acumulacions d'aigua, il·luminació, subministrament d'aigua potable, subministrament elèctric, deixalleries d'abocaments, protecció contra incendis, senyalització i abalisament. Es valoraran els sistemes de generació a base denergies renovables (solar i/o eòlica) que permetin cobrir les necessitats energètiques de la instal·lació.
- El disseny de totes les actuacions haurà de complir en tots els seus extrems la normativa en vigor, i ateses les característiques de les mateixes, especialment la daccessibilitat, comptant amb places per a persones amb mobilitat reduïda.