Sis mil cinc-cents serveis prestats al Punt d'Atenció Ciutadà (PAC)

1. Distribució de Consultes per Àmbit d'Atenció i Regidoria/Entitat
Els cinc àmbits d'atenció amb més volum de consultes en el període 5 de febrer a 29 de maig de 2025 han estat:
-
PADRÓ - CENS I ESTADÍSTICA
-
Total consultes: 2029
-
Predomini de consultes destrangers (74.67%).
-
-
REGISTRE DE DOCUMENTS - PROP
-
Total consultes: 819
-
Predomini destrangers (59.10%).
-
-
ALTRES - ALTRES
-
Total consultes: 816
-
Predomini d' espanyols (48,40%) i estrangers (51,60%).
-
-
SUPORTS CL@VE-PAC
-
Total consultes: 643
-
Consultes gairebé equilibrades, amb estrangers (61.74%) i espanyols (38.26%).
-
-
AJUDES (GESTIÓ) - BENESTAR SOCIAL
-
Total consultes: 535
-
Predomini d' estrangers (66,73%).
-
Aquests àmbits concentren la major part de les consultes, destacant una alta demanda en serveis relacionats amb el padró i tràmits administratius .
2. Comparativa entre Consultes d'Espanyols i Estrangers
-
En general, les dades mostren un percentatge alt de consultes de ciutadans estrangers en la majoria dels àmbits d'atenció.
-
L'àmbit amb més participació d'espanyols és REGISTRE DE DOCUMENTS-PROP , encara que els estrangers també tenen un volum important
3. Identificació de valors atípics
"PADRÓ - CENS I ESTADÍSTICA", " REGISTRE DE DOCUMENTS- PROP" i el calaix de sastre " ALTRES" presenten xifres significativament més altes que la mitjana i constitueixen focus especials d'atenció o de recursos per part del PAC.
4. Patrons Generals
S'observa un patró clar de més demanda en serveis de tramitació bàsica i gestions de registre i empadronament . Els àmbits com PADRÓ i REGISTRE DE DOCUMENTS mostren una demanda molt superior, cosa que suggereix que aquests tràmits són prioritaris i molt freqüents entre la ciutadania.
La demanda de consultes de ciutadans estrangers supera la de ciutadans espanyols a la majoria d'àmbits, cosa que indica la importància de l'atenció multilingüe i de recursos específics per a la població estrangera.
No obstant això, hi ha equilibri en alguns àmbits, com és el cas de l'Ingrés Mínim Vital (TGSS), Seguretat, Guals i Convivència (Policia Local) i Urbanisme.
La concentració de consultes a l'àmbit “ALTRES” suggereix la necessitat de categoritzar millor aquest bloc per millorar la caracterització dels serveis que presta el PAC.
El gràfic comparatiu de consultes per àmbit d'atenció, diferenciant entre espanyols i estrangers, mostra la proporció de consultes per a cada grup als diferents àmbits.