El Punt d'Atenció Ciutadà (PAC) és molt més que un facilitador de certificats d'empadronament

30.05.2025
PAC_1

Torrevella guanya cada any població. I sembla que acompanyant aquest augment de població creix també la necessitat dels ciutadans de fer gestions amb l'Ajuntament. I no només amb l'Ajuntament, sinó amb altres administracions públiques com l'autonòmica o l'estatal.

Són tràmits dels quals, la majoria de vegades, els ciutadans desconeixen qui, on i com plantejar la qüestió i ser atesos.

A nivell ajuntament, la desconcentració de les regidories i els serveis que des d'elles es presta en nombroses dependències municipals, també en edificis ubicats fora del nucli urbà, afegeix dificultat al moure's dels ciutadans.

Per tal d'oferir un millor servei al ciutadà que va per primera vegada a l'Ajuntament perquè necessita fer gestions amb el mateix o pel seu mitjà, davant d'altres administracions públiques, es crea el Punt d'Atenció al Ciutadà (PAC).

El PAC és un servei d'orientació i ajut quant a tràmits administratius municipals, incloent-hi informació genèrica i de detall sobre les diferents àrees o departaments pertanyents a l'Ajuntament, gestions que es poden realitzar en cada cas i assistència específica sobre cada qüestió plantejada.

El PAC orienta i dirigeix els ciutadans a altres instàncies competents per tramitar i resoldre l'assumpte que els ocupa: SUMA, Policia Nacional, Guàrdia Civil, AGAMED, Seguretat Social, etc.

La seva vocació és servir les persones.

Archivos

El  personal municipal que, encuadrado en la unidad funcional Punto de Atención al Ciudadano (PAC) asiste a los ciudadanos en el uso de la Oficina Electrónica Autoservicio -conocido como Ciberquiosco-, presta una variedad de apoyos tanto de carácter informativo como de ayuda concreta, identificando instancias municipales que han de intervenir y en su caso dar respuesta a cada cuestión planteada y asegurando a los ciudadanos usuarios de este servicio, canales de contacto efectivos con aquéllas.  

Desde el PAC  también se orienta y dirige a los ciudadanos hacia otras instancias competentes para tramitar y resolver el asunto que les ocupa: SUMA, Policía Nacional, Guardia Civil, AGAMED, Seguridad Social, etc.

A modo ilustrativo se acompaña el presente archivo, que contiene un resumen cuantitativo de servicios de asistencia, orientación y apoyo prestados a los ciudadanos desde el PAC entre el 6 de febrero y el 29 de mayo de 2025. 

Cerca de 6500 servicios prestados e n su mayoría en forma presencial, pero también a través del correo electrónico pac@torrevieja.eu.

Vocación de servicio.